گزارشی از جنایات ائتلاف عربستان در یمن

گزارشی از جنایات ائتلاف عربستان در یمن
شنبه 15 فروردين 1394 - 13:01

ائتلاف مدنی تحقیق درباره جنایت های عربستان و هم پیمانانش در یمن، اولین گزارش خود را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العام، این گزارش به کشتارهای جمعی شهروندان یمنی به دست عربستان و هم پیمانان اش در حملات 10 روز گذشته پرداخته است.

در این گزارش آمده است:
کشتار "بنی حوات" در مجاورت فرودگاه صنعا، به ویرانی 14 خانه بر سر ساکنانش و شهادت 24 شهروند و مجروح شدن 43 نفر منجر شد. اکثر قربانیان زن و کودک بودند.
دو کشتار دیگر نیز در مناطق "کتاف" و "البقع" در صعده به وقوع پیوست که به شهادت 30 شهروند و مجروح شدن 41 شهروند دیگر منجر شد.
ائتلاف سعودی آمریکایی همچنین اردوگاه آوارگان را در منطقه "المزرق" در استان "حجه" (در غرب یمن) هدف قرار داد که منجر به شهادت بیش از 30 نفر  و مجروح شدن بیش از 40 نفر شد که اکثر آن ها نیز زن و کودک بودند.
کارشناسان حقوقی این حمله را جنایت ضد بشری توصیف کرده و خواستار محاکمه عاملان حمله در دادگاه های بین المللی شدند.
جنایات عربستان و آمریکا با هدف قرار دادن ایستگاه های سوخت و کامیون های حمل گاز در یریم – واقطع در استان اب در جنوب یمن ادامه یافت و منجر به شهادت بیش از 14 شهروند و مجروح شدن دهها نفر دیگر شد.
هواپیماهای سعودی همچنین با حمله به کارخانه لبنیات و مواد غذایی "یمانی" در الحدیده (در غرب یمن ) جنایت بزرگ دیگری را رقم زدند که منجر به شهادت 38 شهروند و مجروح شدن ده ها نفر شد. در همان روز 4 شهروند در حمله موشکی عربستان به مردم منطقه مرزی رازح در استان صعده شهید شدند.

8 نفر از اعضای یک خانواده نیز در همان منطقه در پی واژگونی خودروی شان به علت حمله توپخانه ای نیروهای مرزی عربستان شهید شدند و 7 نفر هم مجروح شدند.
تجاوز عربستان به یمن همچنین منجر به ویرانی فرودگاه های مسافربری صنعاء، الحدیده، عدن، تعز و صعده و بندرهای المخاء، عدن و میدی شده است. ایستگاه های برق و گاز صعده و گمرک "حرض" در مرز با عربستان و بیمارستان 48 نیز هدف بمباران قرار گرفتند.
کارخانه تولید سیمان در شهر لحج، کارخانه "کوکا کولا" در عدن، انبارهای غذای وابسته به موسسه اقتصادی صنعا، ایستگاه سوخت رازح، دو کاروان حمل نفت، بمباران جاده صنعا - صعده و جاده صعده - المزرق از دیگر مکان هایی بوده اند که مورد حمله قرار گرفتند.
تحریم هوایی یمن نیز مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به بیش از 5 هزار شهروند یمنی شده است که اکثر ان ها از بیماری رنج می برند.

ائتلاف سعودی آمریکایی از رسیدن کمک های امدادی و کمک های صلیب سرخ به یمن نیز جلوگیری کرده است.
تجاوز عربستان و آمریکا به یمن همچنین هزاران خانواده را وادار به کوچ اجباری کرده است. این تجاوز باعث بسته شدن مدارس یمن و محرومیت بیش از 6 میلیون نفر از تحصیل شده است.
محاصره بنادر و جلوگیری از رسیدن نیازهای اولیه زندگی به مردم یمن نیز بعد دیگری از کشتار جمعی آنان است
گفتنی است "ائتلاف مدنی یمن" یاد آور شد که به انتشار بقیه تجاوزات و جنایت های عربستان و متحدانش  ادامه خواهد داد و آن ها را به دادگاه بین المللی لاهه ارائه خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها