گزارش العالم از آخرین تحولات اردوگاه یرموک+ ویدیو

چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 16:55

دمشق(العالم)- خبرنگار العالم در سوریه گفت: گروه های فلسطینی در اردوگاه یرموک در جنوب دمشق توانسته اند با پشتیبانی کمیته های مردمی، نیمی از این اردوگاه را از دست تروریست های داعش خارج کنند.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، درحالی که هزاران نفر از ساکنان اردوگاه یرموک در سایه جرم و جنایت های گروه تروریستی داعش در شرایط بسیار دشورای به سر می برند، گروه های فلسطینی با پشتیبانی کمیته های مردمی توانسته اند تروریست ها را مجبور به عقب نشینی از مناطق شمالی این اردوگاه کنند.

بر اساس این گزارش، گروه های فلسطینی شرکت کننده در این نبرد، ضمن تاکید بر پیشروی خود در این اردوگاه، خاطرنشان کردند که تروریست های داعش را مجبور کرده اند چندین منطقه را در این اردوگاه ترک کنند.

"خالد عبدالمجید" دبیرکل ائتلاف گروه های فلسطینی در سوریه، در این خصوص به العالم گفت: عناصر داعش از بیشتر خیابان های یرموک بیرون رانده شده اند و می توان گفت داعش تنها بر کمتر از نیمی از اردوگاه یرموک سیطره دارد و نزدیک به نیمی از مناطق اردوگاه یرموک در کنترل گروه های فلسطینی قرار دارد.

وی اوضاع معیشتی در داخل اردوگاه یرموک را فاجعه بار توصیف کرد و اظهار داشت: حدود 15 هزار غیر نظامی درحالی دراین اردوگاه زندگی می کنند که اجازه داده نمی شود مواد غذایی و دارو برای آنها وارد این مکان شود؛ اهالی یرموک به علت ترس از جنایات ترویست های داعش در منازل خود حبس شده اند.

یکی از شاهدان نیز به خبرنگار العالم گفت: تروریست ها بسیاری از مردم بی گناه را از خیابان العروبه در این اردوگاه ربوده و سربریده اند تا سایرین را دچار رعب و وحشت کنند.

خبرنگار العالم اعلام کرد که به دنبال پیشروی های گروه های فلسیطینی، تروریست های داعش، بیشتر در جنوب و شرق این اردوگاه مستقر شده اند و گروه های فلسطینی کنترل سایر مناطق نزدیک به پایتخت را به دست گرفته اند.

به گفته منابع فلسطینی، شاید این نخستین فرصتی است که برای آزادسازی کامل اردوگاه یرموک از دست تروریست ها فراهم شده است.

از زمانی که تروریست های داعش وارد اردوگاه یرموک شده اند، این اردوگاه روی آرامش ندیده است اما در عین حال امروز این اردوگاه به عنوان مهم ترین مقر آوارگان فلسطینی در سوریه در سایه جرم و جنایت های تروریست ها در شرایطی بسیار ناگوار قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها