واکنش شورای امنیت به اقدامات تروریستها در یرموک

واکنش شورای امنیت به اقدامات تروریستها در یرموک
سه شنبه 18 فروردين 1394 - 08:26

العالم - شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره را علیه غیرنظامیان اردوگاه آوارگان فلسطینی "یرموک" در سوریه، به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دینا کوار، نماینده اردن در سازمان ملل متحد، که کشورش ریاست دوره ای این شورا را برعهده دارد، در کنفرانسی خبری گفت: اعضای شورای امنیت  به شدیدترین شکل ممکن جرایم داعش و جبهه النصره ضد 18 هزار نفر از غیرنظامیان اردوگاه یرموک را محکوم و تاکید می کنند که این جرایم نباید بی پاسخ بماند و عاملان آن باید مجازات شوند.
وی افزود: اعضای شورای امنیت خواهان حفاظت از جان غیرنظامیان این اردوگاه و تضمین دسترسی کمک های بشردوستانه از جمله فراهم کردن امکان گسیل کمک های ضروری و ایجاد گذرگاهی امن برای تخلیه غیرنظامیان هستند.
همچنین ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه یرموک پناهگاه دیگری ندارند و به همین دلیل ما نمی خواهیم که بر آنها درد و آلام بیشتری که در این مدت طولانی متحمل شده اند، تحمیل شود.
وی خاطرنشان کرد، موضع ما همیشه این بوده که نمی خواهیم مردم فلسطین وارد درگیریهای سوریه شوند. ما آسیب دیده ایم و از زمان روز نکبت ( تاسیس رژیم جعلی اسراییل)  آلام و آسیب های زیادی را متحمل شده ایم و بنابراین نمی خواهیم وارد فجایع بیشتری شویم که ربطی به ما ندارند.
نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت به مسوولیت خود در این زمینه عمل کند و افزود که این مساله می تواند یکی از اقدامات موثر در مبارزه با تروریسم در منطقه باشد زیرا گروه های تندرو به خاطر نبود عدالت به اقدامات خود ضد مردم فلسطین دامن می زنند.
ریاض منصور خاطرنشان کرد، در شرایط کنونی یک راه نسبتا کوتاه برای این مناقشه وجود دارد و آن دور کردن این گروه های افراطی از منابع به کار گیری نیرو و تجدید قوا است.
وی افزود: شما نمی توانید در موضوع مبارزه با تندروها در خاورمیانه موضوع فلسطین را مد نظر نداشته باشید.این موضوع در مرکز تمامی مسایل جای دارد و حل آن می تواند 60 تا 70 درصد این مسایل خانمان سوز را در خاورمیانه حل و فصل کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها