آزادسازی تکریت چهره بغداد را تغییر داد + فیلم

چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 17:53

بغداد(العالم)- چهره پایتخت عراق پس از رهایی یافتن شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین از چنگال گروهک تروریستی داعش تغییر یافته است.

"وسام التمیمی" خبرنگار شبکه خبر العالم از بغداد گزارش داد، پارچه نوشته های زیادی در بغداد برای تقدیر از دلاوریهای نیروهای عراقی انتشار یافته است و مردم بغداد پیروزی های به دست آمده توسط نیروهای مشترک عراق به ویژه آزادسازی تکریت و سایر مناطق صلاح الدین را می ستاید.
شادی در سراسر بغداد به چشم می خورد؛ پارچه نوشته ها پیروزی های شکل گرفته را گرامی می دارد و پایتخت عراق هم اکنون به آن گونه ای که قبل از آزادسازی تکریت بود، نیست.
مردم پایتخت عراق تأکید دارند که اگر ارتش این کشور با نیروهای مردمی و عشایر در رویارویی با داعشی های جنایتکار همکاری نمی کرد، تکریت، البوعجیل، الدور و قبل از آنها دیالی و جرف الصخر هیچگاه از چنگال داعش رهایی نمی یافتند.
پیروزی های شکل گرفته وامدار حمایت های گسترده مردمی است که به نیروهای مشترک عراقی در رویارویی با دشمن روحیه دوچندان بخشید.
یک شهروند عراقی در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: اگر نیروهای مردمی نبودند ما هم اکنون نمی توانستیم در منطقه الباب الشرقی قدم بزنیم و یا به خیابان المتنبی و یا به هیچ نقطه دیگر عراق برویم.
وی خاطرنشان کرد: بسیج مردمی به تمام عراق سربلندی بخشید؛ اگر نقش عمده و جانفشانی این نیروها نبود عراقی ها نمی توانستند به زندگی طبیعی خود در اینجا بازگردند، اما علیرغم همه اینها ادعاهای بی پایه و اساس علیه این نیروها همچنان ادامه دارد و آنها به دست داشتن در بسیاری از موارد خلاف متهم می شوند؛ در واقع طرفهای ناراضی از پیروزی های به دست آمده عامل انتشار این ادعاهای بی پایه و اساس هستند.
یکی دیگر از شهروندان عراقی به خبرنگار العالم گفت: نیروهای مردمی می روند می جنگند و به شهادت می رسند و پس از آن چنین اتهاماتی به آنها نسبت می دهند؛ ما انتظار چنین چیزی را داشتیم.
یکی دیگر از شهروندان عراقی می گوید: این سیاستمداران هستند که به هر حال ضرر کردند زیرا روحیه میهن پرستی ندارند؛ آنان می خواستند با عملکرد خود نیروهای مردمی را از دولت جدا کنند؛ آنها می خواستند به بهانه مشارکت دادن ائتلاف بین المللی، نیروهای مردمی را از صحنه بیرون برانند اما ناکام ماندند.
وی با بیان این که تکریت پایگاه تمام دشمنان عراق بود، بیان داشت: عراقی ها بر رویارویی با تروریسم در شکل های مختلف آن اصرار و تاکید دارند؛ ملت عراق تصمیم گرفته تا پایان به این رویارویی خود ادامه دهد و اجازه نخواهند داد تا پرچم دیگری جایگزین پرچم ملی آنها شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها