نماینده پارلمان عراق:

مخالفان بسیج مردمی، ستون پنجم دشمنان عراق هستند

مخالفان بسیج مردمی، ستون پنجم دشمنان عراق هستند
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 18:38

العالم - عضو هیأت رئیسه مجلس نمایندگان عراق از کسانی که از نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به "حشد الشعبی" بدگویی می کنند، به عنوان ستون پنجم دشمنان عراق یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "همام حمودی" با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: وقتی عراق در جنگ بسر می برد هر کس بخواهد روحیه رزمندگان را تضعیف کند و فتنه انگیزی و ناآرامی و آشوب و بلوا ایجاد کند در واقع ستون پنجم است و در خدمت دشمنان عراق قرار دارد.
پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از بیانیه یاد شده، می افزاید: باید با قاطعیت در برابر چنین افرادی (دشمنان نیروهای بسیج مردمی) ایستادگی کرد و آنها می بایست در هر جایگاهی که قرار دارند، مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.
حمودی ادامه داد: توهین کنندگان و ناسزاگویان علیه این نیروها، تروریست های داعش و همپیمانان بعثی و همه قدرت های داخلی و خارجی هستند که به پیروزی تروریسم تکیه کرده بودند، اما در نتیجه جانفشانی ها و پایمردی حشد الشعبی و ارتش و نیروهای امنیتی در این شرط بندی شکست خوردند.
وی توضیح داد: ایستادگی، شجاعت، صلابت و تجربه حشد الشعبی در میدانهای نبرد افزایش یافته و هیچ قدرتی نمی تواند مانع از آزادسازی تمام سرزمین عراق و تامین امنیت و آرامش برای تمام اقشار مختلف عراق توسط نیروهای مردمی شود.
شماری از نمایندگان پارلمان عراق نیز با حمایت از نیروهای مردمی عراق اعلام کرده اند که نیروهای حشد الشعبی نمایانگر اراده ملت عراق هستند، و توهین به آنها توهین به عزم و اراده ملی بشمار می رود.
نمایندگان مزبور مخدوش شدن چهره نیروهای مردمی را به عنوان پیشگامان و پیشقراولان آزادسازی تکریت و مناطق مهم عراق مردود دانستند. 

پس از کسب پیروزهای پی درپی نیروهای بسیج مردمی و نقش مؤثر آنان در حمایت از ارتش در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، برخی از سیاستمداران عراقی که منافع خود را در خطر می بینند با ادامه فعالیت این گروه که هم اکنون نسخه شفا بخش عراق در مقابله با داعش است، مخالفت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها