رئیس پارلمان عراق: برخی کشورها داعش را تغذیه کردند

رئیس پارلمان عراق: برخی کشورها داعش را تغذیه کردند
پنج‌شنبه 20 فروردين 1394 - 21:31

رئیس پارلمان عراق با هشدار درباره پیامدهای حمایت نکردن از این کشور در مبارزه با تروریسم، از حمایت برخی کشورها از داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم "سلیم الجبوری" در آکادمی دیپلماسی روسیه گفت: عملیات ترور و کشتار توسط تروریست های داعش، آثار انسانی منفی به دنبال داشت که از آن جمله، آوارگی بیش از دو میلیون عراقی است و طولانی شدن این بحران، زمینه مناسبی را فراهم کرد که تروریست ها از آن برای جذب تعدادی جوان استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: بازوهای کشورهای با نفوذ، داعش را در خاک عراق تغذیه کردند، و عراق را عرصه تسویه حساب های خود قرار دادند.

الجبوری تاکید کرد منافع ملت های منطقه منوط به کمک دولت هایشان به عراق برای نابود کردن تروریسم است و مبادا عراق در این معرکه تنها گذاشته شود.
وی افزود: البته حتی اگر عراق در این مبارزه تنها گذاشته شود، به امید خدا باز هم پیروز خواهد شد اما داعش با شیوه و چهره جدیدی در جای دیگر ظاهر خواهد شد و وجود داعش در عراق یا هر کشور دیگری به ضرر ماست از این رو ما قصد نداریم آنها را از عراق بیرون کنیم تا در یک کشور دیگر نفوذ کنند بلکه می خواهیم آنها را از بین ببریم که این کار فقط از طریق نظامی ممکن نیست و مبارزه فکری فرهنگی لازم دارد.
رئیس پارلمان عراق تاکید کرد طرح اصلاح امور سیاسی مقدمه طرح اصلاح امور امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است و شکست تروریست ها باید آغاز یک حرکت جدید برای ساختن دولتی بر اساس اصلاحات سیاسی و جامعه ای بر اساس اصول آشتی فراگیر ملی باشد که قطعا نقش جامعه بین الملل در این میان بسیار با اهمیت است.
گفتنی است سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق دوشنبه گذشته با دعوت روسیه و برای دیداری رسمی وارد مسکو شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها