"داعش درهمه کشورها هسته‌های خاموش دارد"

پنج‌شنبه 27 فروردين 1394 - 14:36

نخست وزیر عراق، گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای عراق و همه کشورهای منطقه و جهان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " حیدر العبادی " نخست وزیر عراق طی سخنانی در نشستی با حضور نمایندگان ائتلاف بین المللی ضد تروریسم از 62 کشور جهان گفت: داعش دارای هسته های خاموش درهمه کشورها است.

العبادی از همه کشورها خواست از رفتن عناصر مسلح به عراق برای نبرد درکنار گروه های تروریستی جلوگیری کنند.

وی افزود: داعش از منابع مختلف مانند قاچاق نفت تامین مالی می شود و باید در جهت جلوگیری از تامین مالی این گروه تلاش کرد.

نخست وزیر عراق همچنین بر لزوم مسئولانه و حرفه ای عمل کردن رسانه ها تاکید کرد و گفت: برخی رسانه ها درجهت خدمت به داعش که درصدد ایجاد رعب و وحشت درمیان مردم از اقدامات فجیع و جنایتکارانه است، تلاش می کنند.

العبادی اظهار داشت که دولت فعلی عراق به موضوع حقوق بشر اهمیت می دهد و با هر گونه تعرض به حقوق بشر مخالف است.

وی تصریح کرد تخلف هایی که صورت می گیرد، از طرف دولت نیست، بلکه تعرض ها و تخلف های فردی است و تلاش می شود تا عاملان این تخلفات بازداشت شوند و به سزای اعمال خود برسند.

العبادی خطاب به نمایندگان کشورهای دیگر گفت: عراق تحت تاثیر هیچ کشوری نیست، بلکه متاثر از مردم خود است و درجهت تامین منافع آنان تلاش می کند و با هرگونه دخالت در امور داخلی خود مخالف است و درامور کشورهای دیگر نیز دخالت نمی کند.

وی همچنین تاکید کرد که عراق خواهان همزیستی با صلح در کنار همه کشورهای جهان است و روابط این کشور با کشورهای دیگر مبتنی بر اصل احترام متقابل و حاکمیت و عدم دخالت است.

العبادی روز سه شنبه (14 آوریل) در سفری رسمی و در صدر هیاتی بلندپایه از وزرای عراقی به آمریکا رفت و با باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در واشنگتن دیدار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها