مدعیان دفاع از مردم یمن، آنها را به محاصره درآورده اند

مدعیان دفاع از مردم یمن، آنها را به محاصره درآورده اند
جمعه 28 فروردين 1394 - 20:15

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ادعای متجاوزان به یمن مبنی بر دفاع از مردم این کشور گفت: این ادعا در حالی مطرح می شود که بیست و چهار میلیون یمنی دچار محاصره زمینی، دریایی و هوایی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، وضعیت کنونی یمن را مشابه وضعیت لبنان در تجاوز رژیم صهیونیستی در ژوئیه 2006 دانست و تأکید کرد: تخريب پايگاه هاي ارتش يمن و بمباران هواپيماها و مراكز اداري به بهانه دفاع از مردم يمن غيرقابل باور است .
سید حسن نصر الله، با اشاره به اینکه ناكامي طرف هاي خارجي در بازگرداندن عبدربه منصور هادي به يمن بيانگر شكست تجاوز عربستان است  گفت: مردم يمن بر این باورندد كه عبدربه منصور هادي هيچ نقشي در اداره كشورشان نخواهد داشت .
دبیرکل حزب الله لبنان، انتخاب بحاح به عنوان معاون رئيس جمهور یمن را به عنوان یکی از دلایل احتمالی نااميدي طرف هاي خارجي براي بازگرداندن هادي به يمن دانست و گفت: در حال حاضر اكثر استان ها در دست ارتش و كميته هاي مردمي است و اين دليلي ديگر بر شكست تجاوز است و از سوی دیگر، ارتش و مردم يمن شور و شوق زيادي از خود براي ايستادگي در ميدان مبارزه نشان مي دهند .
نصر الله با اشاره به ناکامی ائتلاف امریکایی در تبدیل جنگ یمن به جنگ زیدی با شافعی، سنی با شیعه و جنگ شمالی ها با جنوبی ها گفت: متجاوزان نتوانستند سني و شيعه يمن را با يكديگر درگير كند و در اين توطئه شكست خوردند.
دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به اینکه تجاوز به يمن تهديدي را كه اصلا وجود نداشت، به تهديدي واقعي تبديل كرد گفت: همه مردم يمن از مسئولان خود مي خواهند كه به عربستان حمله كنند. زیرا این کشور با تجاوز به يمن به پايان كار خود رسيده است.
وی تصریح کرد: صدها ميليارد دلار براي ارتش عربستان هزينه شده است ولي اين ارتش جرأت حمله زميني به يمن را ندارد .
سید حسن نصر الله، عبدالملك الحوثي را رهبری شجاع و خردمند دانست و تأکید کرد: مردم يمن هنوز گزينه هاي واقعي خود را براي مقابله با عربستان روي ميز نگذاشته اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها