اهالی الانبار به نیروهای مردمی متوسل شده‌اند

اهالی الانبار به نیروهای مردمی متوسل شده‌اند
چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 11:35

نماینده مجلس عراق تأکید کرد، اهالی استان الانبار برای کمک به ارتش در پاکسازی این استان از لوث داعش به نیروهای مردمی متوسل شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عباس البیاتی" عضو ائتلاف دولت قانون درمجلس نمایندگان عراق به خبرگزاری "آسیا" گفت: اهالی استان الانبار به ویژه خانواده هایی که به بغداد پایتخت عراق کوچ کرده اند، پس از اشغال بخش هایی از این استان توسط داعش، به این نتیجه رسیده اند که این نبرد جز با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی به نتیجه نمی رسد.

وی گفت: مشارکت نیروهای مردمی در نبرد آزادسازی استان الانبار برای یکسره کردن جنگ دراین استان بسیار مهم است؛ و بدون مشارکت این نیروها برای پشتیبانی از ارتش در مبارزه با تروریسم دراستان الانبار، این نبرد یکسره نخواهد شد.

البیاتی از تلاش برخی رسانه ها و طرف های سیاسی برای خدشه دار کردن چهره نیروهای داوطلب مردمی و نادیده گرفتن دلاوری های آنان در صحنه نبرد با داعش، انتقاد کرد و افزود: برخی از رسانه ها و سیاستمداران تلاش کردند تا با معرفی نیروهای داوطلب مردمی به عنوان عامل قتل و ویرانی؛ چهره آنان را نزد شهروندان اهل تسنن خدشه دار کنند.

وی تصریح کرد که اکثر خانواده ها و اهالی استان الانبار به این واقعیت رسیده اند که نیروهای داوطلب مردمی برای دفاع از عراق و نه دفاع از طایفه ای ضد طایفه دیگر، تشکیل شده است.

در پی تشدید درگیریها، هزاران خانواده از استان الانبار به مناطق و شهرهای دیگر پناه برده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها