"وزیر دفاع عراق مسئول کشتار الثرثار است"

شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 19:47

العالم ـ نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) خالد العبیدی وزیر دفاع عراق را مسئول کشتار الثرثار دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الحشد الشعبی در بیانیه ای کوتاه، از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواست تا العبیدی را فرابخواند و تحقیقی فوری درباره کشتار الثرثار انجام دهد.

به نوشته السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است که مسئولیت این کشتار فقط به عهده وزیر دفاع است.

رسانه های محلی و عربی امروز شنبه تاکید کردند که گروه تروریستی داعش، ده ها سرباز عراقی و نیروهای الحشد الشعبی را پس از محاصره آنها در منطقه الثرثار در شمال فلوجه، اعدام کرد.

محمد خلف جانشین فرمانده عملیات الانبار امروز شنبه از شروع عملیات نظامی برای پاکسازی بخش هایی از منطقه ناظم الثرثار در شمال فلوجه که عناصر داعش در آنجا مستقر هستند، خبر داد.

فرماندهی عملیات الانبار در سوگ فرمانده لشکر یکم و فرمانده تیپ یکم

فرماندهی عملیات الانبار امروز شنبه شهادت فرمانده لشکر یکم و فرمانده تیپ یکم که روز گذشته در درگیری با عناصر داعش در شمال فلوجه کشته شدند، تسلیت گفت و تاکید کرد که فرماندهان نظامی آمادۀ شهادت برای دفاع از میهن هستند.

محمد خلف جانشین فرمانده عملیات گفت: شهادت سرتیپ حسن عباس فرمانده لشکر یکم و سرهنگ ستاد هلال مطر فرمانده تیپ یکم که در رویارویی با گروه تروریستی داعش در منطقه ناظم الثرثار در شمال فلوجه به شهادت رسیدند، به فرماندهی کل نیروهای مسلح و فرماندهی عملیات الانبار تسلیت می گوییم.

وی افزود: من و تمام فرماندهان نظامی در استان الانبار برای دفاع از میهن و ملت به منظور آزادسازی تمام مناطق استان از گروه تروریستی داعش، آماده شهادت هستیم.

یک منبع امنیتی در استان الانبار روز گذشته تاکید کرد که فرمانده لشکر یکم در ارتش در هنگام رویارویی با گروه داعش در منطقه ناظم الثرثار در شمال فلوجه کشته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها