تصاویر اختصاصی از نبرد در "جسر الشغور" سوریه

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 14:19

عملیات ارتش سوریه در شهر" جسر الشغور" و اطراف آن برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریست ها همچنان ادامه دارد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش این کشور در شهر جسر الشغور و اطراف آن توانسته اند به شهروندان برای خروج امن از این شهر کمک کنند.

بر اساس این گزارش، درگیری ها در اطراف جسر الشغور در حومه "ادلب" ادامه دارد، و ارتش سوریه با کمین گذاشتن برای یک گروه مسلح در اطراف درمانگاه عمومی در ورودی جنوبی شهر جسر الشغور، همه عناصر این گروه را به هلاکت رساندند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه کاروانی از خودروهای عناصر مسلح را در محور جنوبی جسر الشغور نزدیک مرزهای ترکیه هدف قرار دادند.

یکی از آوارگان شهر جسر الشغور گفت که گروه های مسلح کشتارهایی را دراین شهر مرتکب شدند، و با خمپاره در عرض چهار روز، عین البردی را هدف قرار دادند.

وی تاکید کرد گروه های مسلح با حملات خود شهروندان را تحت فشار قرار می دهند تا آنان را تحت امر خود درآورند اما دراین زمینه شکست خورده اند.

این آواره سوری گفت که به همراه خانواده اش توانسته است تا آخرین ایست بازرسی فرار کند.

یک شهروند دیگر سوری می گوید که اگر ارتش سوریه نبود، او و مادر و خواهر وکودک مجروحش که در راه مانده بودند نمی توانستند به مناطق امن برسند.

انتقال شهروندان به حومه شمالی حماه با ادامه عملیات در چند محور در حومه جنوبی ادلب همزمان شد؛ هدف از این عملیات به اعتقاد ناظران، جلوگیری از رسیدن سلاح و تجهیزات به دست عناصر مسلح در جسر الشغور و محاصره آنان در داخل این شهر است.

این درحالی است که یگان های ارتش سوریه توانستند منطقه " قانیا " در اطراف جسرالشغور را تحت کنترل خود درآورند.

ارتش سوریه همچنین به چند ایست بازرسی که گروه های مسلح در اطراف شهر به داخل آن نفوذ کرده بودند، حمله کردند و خسارت های زیادی به آنان وارد نمودند.

گزارشها از داخل جسر الشغور حاکی است که عناصر مسلح گروه موسوم به " جبهه النصره " طی روزهای اخیر شماری از منازل شهروندان را منفجر کردند و درجنایتی فجیع ، بیش از سی شهروند از جمله چندین زن و کودک را به قتل رساندند.

پربیننده ترین خبرها