گزارش العالم از آخرین جنایات آل سعود در یمن:

مساجد یمن هم از جنگنده‌های سعودی در امان نیستند + فیلم

شنبه 12 ارديبهشت 1394 - 13:42

تجاوز ائتلاف عربستان به یمن آن روی سکه خود را عیان کرده و جنگنده‌های سعودی با بمباران مساجد، عبادتگاه ها و آثار تاريخي و باستاني این کشور، برگ دیگری بر جنایات این کشور افزودند.

خبرنگار شبكه العالم از صنعا گزارش داد، مساجد يمن شاهد تجاوزگري نظامي ارتش سعودي است حملاتی كه ويراني هاي زيادي به این امکان وارد کرده است؛ سعوديها در حمله به يمن حرمت عبادت گاهها را نيز رعايت نكرده اند.

بمباران خانه خدا در یمن
مسوول يكي از مساجد شهر صنعا در مصاحبه با خبرنگار العالم با اشاره به ويراني ناشي از حملات جنگنده هاي سعودي به اين مسجد، گفت: اين همان "توفان قاطعيت"است!...مساجد و خانه هاي خدا را ويران و مردم را از اقامه فريضه نماز محروم کردند... ديگر كسي نمي تواند در اين مساجد تخريب شده نماز بخواند.
"شيخ محمد الباشق" عضو انجمن علماي ديني يمن خاطرنشان کرد، حمله به مساجد همان بدعتي صهیونیستی است. تجاوزگري سعودي به يمن همان جنگي است كه نشان مي دهد آنها با آن با اسلام مي جنگند... آنها مي دانند كه يمن به دست سرور ما علي (ع) مسلمان شد... بنابراين دشمني واحدي با يمن و اهل بيت (ع) دارند.
كينه ورزي آنها به همين جا ختم نمي شود... قلعه هاي تاريخي نيز از اهداف بمباران منطقه فج عطان در شهر صنعا پايتخت يمن بود...چه برسد به ساير استانها كه در آنجا نيز برخي آثار باستاني مثل معبد صرواح در استان مارب را ويران كردند.
"امه الرزاق حجاف" سرپرست وزارت فرهنگ يمن و مدير خانه ميراث فرهنگي صنعا گفت: سعوديها در تجاوزگري خود بسياري از آثار تاريخي يمن را هدف قرار داده اند. حرمت مساجد و بارگاهها را رعايت نكرده اند. قلعه هاي باستاني نيز از تجاوزگري آنها در امان نمانده است. شايد آنچه قلب انسان را بيشتر بدرد مي آورد اين است كه اين تجاوزگري از كشوري سر مي زند كه مدعي اسلام و مسلماني است.

"درهم ابوالرجال" فعال يمني، نيز در مصاحبه با خبرنگار العالم تصریح کرد: سابقه موجودیت عربستان از 150 سال بيشتر نيست اما يمن با تمدن ريشه دار خود شناخته شده است. تمدني كه ريشه آن به هزاران سال مي رسد كه منبع تمدن عربي است. سعوديها خواهان ويران كردن مساجد و هر مكان تاريخي يا باستاني و موزه ها خواه در زبيد يا صنعا هستند.
ناظران براين باورند كه اصرار بر ويران كردن آثار باستاني و مناطق تاريخي يمن نشات گرفته از رويكرد سعوديها براي ضربه زدن به تاريخ يمن و تمدن شناخته شده آن در طول قرن ها است.
مسجد امام عبدالرزاق الصنعاني و قلعه عطان و دار الحسن از ديگر اماكني است كه در تجاوزگري سعوديها ويران شده است.
05.01          

پربیننده ترین خبرها