آخرین آمار از تروریستهای فرانسوی در عراق و سوریه

آخرین آمار از تروریستهای فرانسوی در عراق و سوریه
يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 - 12:21

مرکز مبارزه با تروریسم در فرانسه اعلام کرد که شمار فرانسوی های عضو گروه های تروریستی که تا کنون در عراق و سوریه به هلاکت رسیده اند، از مرز 100 نفر فراتر رفته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه خبری العالم، یک مقام مسوول در این مرکز با اعلام این خبر افزود: تعداد اتباع فرانسوی کشته شده که هویت شان شناسایی شده به 104 تن رسیده است که در میان آنها دو نوجوان 12 و 14 ساله به چشم می خورد. آنها دو سال پیش به همراه مادرشان که یک زن تندرو ساکن منطقه تولوز واقع در جنوب غرب پاریس است، رهسپار سوریه شدند.
مقام مزبور خاطرنشان کرد: این تعداد کشته در میان فرانسوی ها آمار بالایی را نشان می دهد.
وی یادآور شد که تا کنون 800 فرانسوی برای نبرد رهسپار عراق و سوریه شده اند که در این میان 450 تن از آنان همچنان در این دو کشور بسر می برند و 260 تن منطقه را ترک کرده اند.
اگر به مجموع افراد یاد شده، آن دسته از کسانی که مایل بودند برای پیوستن به تروریست ها به عراق و سوریه سفر کنند و آن دسته از کسانی که فرانسه را به مقصد این دو کشور ترک کرده اند، بیافزاییم تعداد افراد مرتبط با گروه های تروریستی به 1600 تن می رسد.
دو نوجوان یاد شده از اهالی شهر تولوز به تازگی در یک فیلم ویدیویی تبلیغاتی ظاهر شدند. اگر این مطلب درست باشد یکی از آنان در نبردهای صورت گرفته نزدیک مرز سوریه و ترکیه در ماه مارس کشته شده است.
در میان افراد کشته شده دو برادر دیگر نیز به چشم می خورند که در پاریس سکونت داشتند. یکی از آنان در سال 2013 فرانسه را ترک کرد و دیگری در 2014 به او پیوست. همچنین به تازگی یکی از نزدیکان شان در عملیات مبارزه با تروریسم دستگیر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها