دبیرکل جنبش اهل حق عراق:

داعش ابزار غرب برای ترسیم نقشه خاورمیانه است

داعش ابزار غرب برای ترسیم نقشه خاورمیانه است
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 11:20

العالم - دبیرکل جنبش "اهل حق" عراق، گروه تروریستی داعش را ابزاری نظامی برای ترسیم نقشه جدید خاورمیانه توصیف کرد و گفت که قطر، عربستان و ترکیه در تلاش برای تقسیم عراق هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم به نقل از"السومریه نیوز"، "شیخ قیس الخزعلی" در گفت وگویی خبری در شهر نجف اشرف تصریح کرد: داعش ابزاری نظامی برای تغییرروند سیاسی عراق، ترسیم نقشه جدید خاورمیانه با تقسیم عراق و سپس تقسیم منطقه است که شواهد و قرائن این امر موجود است.

وی با بیان این که طبیعت شکل گیری داعش با القاعده تفاوتی ندارد و در گذشته کنگره آمریکا شکل گیری القاعده را به رسمیت شناخت و امروز نیز شکل گیری داعش به رسمیت شناخته شده است، برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر، عربستان و ترکیه را به تلاش برای تقسیم عراق متهم کرد.

خزعلی با اشاره به این که حملات هوایی ائتلاف آمریکا تاثیری بر داعش ندارد و تنها با هدف برقراری توازن صورت می گیرد، گفت: دخالت نظامی آمریکا درعراق می تواند با حصول آگاهی سیاسی در رهبران سیاسی عراق، از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد متقابلی بین نیروی هوایی آمریکا و نیروهای مردمی عراق وجود ندارد و عراق نیازی به حمایت نظامی آمریکا ندارد، گفت: نیاز امروز دولت عراق به حمایت آمریکا برای آزاد سازی سایر مناطق عراق از وجود داعش، نیازی سیاسی است نه نظامی.

دبیرکل جنبش اهل حق عراق اظهار داشت که آمریکا خواهان پایان بحران امنیتی در عراق نیست بلکه می خواهد این بحران را مدیریت کند و دلیل این امر، حمایتش از داعش است.

وی حمایت های ایران از عراق و گروه های مردمی این کشور را در برابر تروریست ها از ابتدا تاکنون مثبت ارزیابی و تاکید کرد: ایران از همان ابتدا در کنار عراق قرار گرفته و این امر نقش قابل توجهی در آزادسازی مناطق مختلف عراق از دست داعشی ها داشته است و به همین علت هیچ تردیدی درباره حمایت ایران از عراق وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها