شاه بحرین اسبها را به اوباما ترجیج داد!

شاه بحرین اسبها را به اوباما ترجیج داد!
پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 11:38

پادشاه بحرین از شرکت در نشست مشترک سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تفرجگاه کمپ دیوید، به منظور حضور در جشنواره اسب ها در لندن، صرف نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل خبرگزاری رویترز، درحالی که حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در نشست مشترک امروز سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با اوباما در تفرجگاه کمپ دیوید غایب است، انتظار می رود که همزمان در جشنواره اسب لندن که قرار است با حضور ملکه الیزابت و سایر شخصیت های مهم و خانواده سلطنتی انگلیس برگزار شود، شرکت کند. 

رویال وندسور مسئول اطلاع رسانی جشنواره اسب های لندن با اعلام این خبر افزود: این جشنواره از روز چهارشنبه در قلعه وندسور در خارج از شهر لندن آغاز شده است.

ابراهیم نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستانی پیشتر گفت: حمد بن عیسی در برابر خواست عربستان سعودی برای کاهش سطح مشارکت در نشست کمپ دیوید که با حضور رئیس جمهوری آمریکا و سران کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار می شود، تسلیم شد.

وی افزود: عربستان نگران این است که پس از اظهارات اوباما با توماس فریدمان یکی از خبرنگاران آمریکایی مبنی بر اینکه مشکلات سران عرب منطقه با مردمانش است و نه با ایران، مساله اصلاح امور سیاسی در این کشورهای عربی در نشست کمپ دیوید مطرح شود.

غیبت شاه بحرین، ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و سلطان عمان در این نشست که قرار بود به رفع مشکلات این کشورها با آمریکا و بررسی اوضاع منطقه بپردازد، از اهمیت و ثمربخشی آن کاسته است.

ملک سلمان سرگرم بودن خود به بحران یمن را علت حضور نیافتن در نشست کمپ دیوید دانسته و ولیعهدش را فرستاده است. سلطان قابوس نیز به علت بیماری در این نشست شرکت نکرده است.

پربیننده ترین خبرها