نگرانی عفو بین الملل درباره وضعیت فعال بحرینی در زندان

نگرانی عفو بین الملل درباره وضعیت فعال بحرینی در زندان
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 10:35

سازمان عفو بین الملل آزادی فوری و بدون قید و شرط "احمدمشیمع" فعال بحرینی را از زندان خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "مرآه البحرین"، سازمان عفو بین الملل با تاکید بر اینکه "احمدمشیمع" در معرض شکنجه و انواع بدرفتاری از سوی نیروهای آل خلیفه قرارگرفته، اقدام فوری برای آزادی او را خواستارشد.
در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است، در 21 آوریل با ارسال نامه ای به دبیر کمیته شکایات در وزارت کشور بحرین، خواستار توضیح درمورد شکنجه مشیمع و اقدامات لازم جهت تحقیق درباره این اتهامات شدیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

این نهاد بین المللی با ارسال نامه ای به دو زبان عربی و انگلیسی خطاب به پادشاه، وزیر دادگستری، وزیر کشور و نمایندگان دیپلماتیک مورد اعتماد در بحرین، خواستار اقدام جهت آزادی فوری و بدون قید و شرط احمد مشیمع در بحرین شد، و تأکید کرد که وی فقط به علت تلاش برای حق مشروع خود و آزادی بیان زندانی شده است.
احمد مشیمع در دسامبر 2014 به علت قرائت شعری که اهانت به شاه تفسیر شده است، به یکسال زندان محکوم شد.

سازمان عفو بین الملل تصریح کرد: احمد مشیمع بدنبال اعتصاب در زندان مرکزی"جو" در دهم مارس و بار دیگر در هفته اول ماه مه مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وی تاکنون در معرض شکنجه و انواع بدرفتاری قرار دارد.

خانواده این زندانی بحرینی در ملاقات با وی در پنجم ماه مه تصریح کردند:" چشمان مشیمع بسته و دو روز پیش از ناحیه کمر و زانو در معرض ضرب و شتم قرار گرفته است".
بر اساس این گزارش مشیمع در دیدار با خانواده خود از عدم شنوایی در یکی از گوش ها و احساس درد در تمام بدنش شکایت می کرد.

مشیمع گفت: وی و دیگر زندانیان از دهم مارس تاکنون در یک چادر در گوشته ای از حیاط زندان به سر می برند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها