شورای استان الانبار به‌ نفع بسیج مردمی رأی داد

شورای استان الانبار به‌ نفع بسیج مردمی رأی داد
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 16:33

خبرنگار شبکه العالم از موافقت شورای استان الانبار با مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی این استان از چنگ داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تلویزیون رسمی عراق نیز روز یک شنبه تاکید کرد:شورای استانداری الانبار، درباره موضوع مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی اراضی استان الانبار از چنگ عناصر داعش، رأی گیری کرد و این رأی گیری با تصویب این موضوع پایان یافت.

"عبید ضاهی" عضو شورای استان الانبار روز یکشنبه به شبکه العراقیه گفت، طرح ورود نیروهای بسیج مردمی به این استان به کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان ارجاع شد تا پس از آن از سوی نخست وزیر حیدر العبادی تأیید شود.
وی افزود: شورای استان الانبار امروز در نشستی، با طرح درخواست از حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح از نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی این استان از داعش موافقت کرد.
ضاهی خاطرنشان کرد: تصمیم هایی مبنی بر قرار گرفتن نیروهای بسیج مردمی تحت فرمان نخست وزیر و فرماندهی عملیات الانبار، و مشخص کردن مناطقی که این نیروها وارد آن شوند، وجود دارد.

عناصر تروریستِ داعش، طی سه روز گذشته، در حمله ای غافلگیر کننده و سریع به نیروهای امنیتی موجود در شهر رمادی مرکز استان الانبار، مناطق اصلی و ساختمان های دولتی و مراکز امنیتی این شهر را اشغال کردند.

بر اثر این حمله، صدها خانوار از ساکنان این شهر، به شهر الخالدیه و بغداد و استان های جنوبیِ اطراف رمادی گریختند. تروریست های داعش، با تسلط بر این شهر، صدها تن از مردم این شهر را کشتند و ده ها تن را ربودند.

این مساله، سبب شد مردم استان الانبار، از نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی مناطقِ اشغال شدۀ این استان، کمک بخواهند، این در حالی است که شماری از جناح های سیاسی در این استان، به دلایل طایفه ای، با ورودِ این نیروها به استان الانبار مخالفت می کردند.

این جناح ها، بر این باورند که بهترین راه حل، مسلح کردن عشایر استان الانبار و سپردنِ آزادسازی این استان به آنان است.

پربیننده ترین خبرها