داعش: انتحاری‌های "حدیثه"، فرانسوی بودند

داعش: انتحاری‌های
شنبه 2 خرداد 1394 - 21:31

دو داعشی تبعه فرانسه، عاملان حملات انتحاری به پادگان های شبه نظامیان سنی و شیعه در نزدیکی شهر حدیثه در غرب عراق بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه های اینترنتی جهادی موسوم به سایت، به نقل از داعش اعلام کرد، گروهی از داعش که بر منطقه الانبار در غرب عراق مسلط است، این خبر را در صفحه جهادی ها در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده است.

این گروه تصریح نکرد که حملات چه زمانی انجام گرفته است اما تایید کرد دهها نفر از دشمنان در دو حمله ای که دو مبارز به نام های ابومریم الفرانسی و ابوعبدالعزیز الفرانسی انجام دادند کشته و تعداد زیادی از آنها نیز زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه هم نوشت که داعش اعلام کرده «دو "قهرمان" دولت اسلامی دو کامیون حامل چند تن مواد منفجره را به محل تجمع و تغذیه شبه نظامیان سنی و شیعه در نزدیکی شهر حدیثه هدایت و منفجر کردند».

بر اساس مطلب و تصاویری که پایگاه سایت منتشر کرده، «برادر ابومریم الفرانسی و ابو عبدالعزیز الفرانسی با دو کامیون مملو از مواد منفجره مقر و پادگان های مرتدان را مورد حمله قرار دادند».

سوم ماه مه یک منبع نزدیک به دستگاه های ضد تروریستی فرانسوی از کشته شدن بیش از 100 فرانسوی اسلام گرا خبر داد که به منظور جهاد در سوریه و عراق تلاش می کنند.

به گفته این منبع بیش از 800 فرانسوی به سوریه و عراق عزیمت کرده اند که از آن میان حدود 450 نفر هنوز در سوریه و عراق به سر می برند و حدود 250 نفر نیز منطقه را ترک کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها