پل برمر: اوباما مسؤول اوضاع كنونی عراق است

پل برمر: اوباما مسؤول اوضاع كنونی عراق است
يکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:25

حاكم نظامی سابق آمريكا در عراق مدعی شد، تحولات كنونی عراق در نتيجه اقدام رئيس جمهور آمريكا در خارج كردن نيروهای آمريكایی در سال 2011 ميلادی از اين كشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "پل برمر" در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" اظهار داشت: به نظر من، باید سه کار عراق انجام دهیم. نخست باید گسترده حملات هوایی را بسیار بیشتر کنیم، اکنون حدود 14 حمله هوایی صورت می گیرد که سه چهارم هواپیماها بدون بمباران اهداف خود، بازمی گردندند.
برمر درباره دومین کاری که باید انجام شود، گفت: باید یک سری نیروی (شناساسی و اطلاعاتی) روی زمین باشند که بتوانند حملات هوایی را هدایت کنند.
وی در ادامه گفته‌هایش که حاکی از تمایل او به افزایش بحران و گسترش سلاح خارج از چارچوب حاکمیت دولت و ارتش عراق است، خاطرنشان کرد: سومین کاری که باید انجام شود، آغاز ارسال سلاح برای قبایل سنی و کردها است.
برمر اظهار داشت: باید برای تحقق بخشیدن به اهداف رئیس جمهور آمریکا یعنی شکست دادن داعش تلاش کرد. باید جلوی چشم جهان این گروه شکست بخورد زیرا اعتبار آمریکا در بوته آزمایش قرار گرفته است.
برمر درپاسخ به انتقادهای وارده به خودش در دوره حضورش در عراق مانند منحل کردن ارتش این کشور گفت: القاعده بدست ارتش عراق که توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیدند، شکست خورد. در پایان سال 2009 میلادی، گروه القاعده در عراق تمام شد. اوباما وقتی ریاست جمهوری را برعهده گرفت، به این امر اذعان کرد زیرا گفت که پرونده عراق باثبات و دموکراتیک را تحویل گرفت.
وی ادعا کرد: مشکلی اصلی که امروز با آن مواجه هستیم همان تصمیم رئیس جمهور آمریکا در پایان سال 2011 میلادی برای خارج کردن همه نیروهای آمریکایی از عراق است. این همان علت اصلی است که ما فرزند جدید گروه القاعده در عراق را که خود را امروز گروه داعش می نامد، شاهد هستیم. بی ثباتی عراق نتیجه اقدام اوباما در خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق است که اشتباهی بزرگ بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها