افزایش تعداد قربانیان حملات عربستان به یمن

افزایش تعداد قربانیان حملات عربستان به یمن
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 23:09

العالم ـ تداوم حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به یمن و هدف قرار دادن مناطق و تاسیسات دولتی این کشور، قربانیان غیرنظامی بیشتری برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دهها نفر از مهاجران سومالیایی و اتیوپیایی هنگام خروج از استان صعده به سمت مناطق مرزی، قربانی بمباران هواپیماهای سعودی شدند. همچنین بر اثر بمباران خانه ای در منطقه الخفجی، دست کم 5  شهروند یمنی کشته و شماری دیگر زخمی شدند و مقر رادیوی محلی صعده نیز تخریب شد. سه حمله هوایی به مجتمع بیت الفقیه در جنوب شرق الحدیده و مجتمع دولتی در منطقه الدریهمی از دیگر عملیات هواپیماهای سعودی علیه مردم یمن در روز دوشنبه بوده است.

در استان تعز نیز مدرسه عبدالله بن عمر در منطقه عصیفره و قلعه تاریخی القاهره هدف حملات هوایی قرار گرفت، همچنین این حملات منازل شهروندان و بازار شهر در منطقه مرزی باقم را ویران کرد.

منابع پزشکی یمن اعلام کردند که در حملات جنگنده های سعودی به صنعا، 8 نفر از غیرنظامیان شهید و دهها نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته این منابع، شدیدترین حملات هوایی، مناطق جبل النقم و النهدین در شرق صنعا را هدف قرار داد و دهها مجروح را راهی بیمارستانهای پایتخت کرد.

در استان صعده نیز بر اثر چهارحمله جنگنده های سعودی به روستای العرض در منطقه رازح و شهر ضحیان، یک نفر شهید و شماری مجروح شدند و پرواز جنگنده های سعودی بر فراز این منطقه ادامه دارد.

ارتش یمن و کمیته های انقلابی که پس از درگیریهای شدید با گروههای تکفیری، خیابان الاربعین در استان تعز را به کنترل درآورند ،همچنین سامانه موشکی الزلزال ساخت داخل را در میدان المیدان عملیاتی کردند.این سامانه موشکی می تواند اهداف خود را تا فاصله سه کیلومتری هدف قرار دهد.

سامانه موشکی الزلزال دومین سامانه موشکی پس از النجم الثاقب به شمار می آید که عملیاتی می شود. 

نیروهای یمنی تصاویری  از هدف قرار گرفتن شماری از مواضع عربستان با موشکهای الزلزال منتشر کردند. این علاوه بر راکت انداز از نوع کاتیوشا 107 است که پایگاه الهجر عربستان در منطقه نجران را هدف قرار داد. پایگاه الهجر در مقابل منطقه طخیه در باقم در استان صعده واقع است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها