رزمایش نظامی ترکیه با اهداف اتتخاباتی!

رزمایش نظامی ترکیه با اهداف اتتخاباتی!
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 23:02

العالم ـ تلاش حزب عدالت و توسعه برای استفاده از تحولات میدانی اخیر شمال سوریه در انتخابات پارلمانی و برگزاری مانور محدود در مرز با سوریه مورد توجه رسانه های ترک قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این رزمایش نظامی با حضور نیروهای ترک مستقر در نوار مرزی سوریه در منطقه میان نصیبین از توابع استان ماردین در جنوب شرق ترکیه و منطقه قامشلی  سوریه برگزار شد.

ناظران معتقدند این رزمایش در چارچوب تلاشهای حزب حاکم عدالت و توسعه برای استفاده از تحولات میدانی اخیر در شمال سوریه(سیطره جبهه النصره بر ادلب و تشدید اقدام های نظامی به سمت ریف حلب)، و بهره برداری از آن در انتخابات پارلمانی آینده ترکیه انجام شده است.

روزنامه صباح چاپ ترکیه روز گذشته در پایگاه خود نوشت رزمایش مذکور که 5 ساعت به طول انجامید، با حضور 50 نظامی با هدف آموزش آنها برای "جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک ترکیه"، انجام شد.

درهمین حال روزنامه وال استریت ژورنال به نگرانی ترک ها از پیشروی داعش در نزدیکی گذرگاه باب السلام اشاره کرد و از اختلافات قدیمی میان نیروهای مخالفان و گروه داعش سخن گفت به گونه ای که دو طرف از سال گذشته در مناطقی از حلب با یکدیگر روبرو شدند.

 این روزنامه از یک مقام مسئول مرزبانی ترک نقل کرد در صورتی که گروه داعش بتواند بر منطقه تل رفعت و المیر که 13 میل از شهر کلس فاصله دارند، مسلط شود، ترکیه آماده است تا از60 هزار پناهنده جدید استقبال کند.

وال استریت ژورنال نوشت که این پیشروی، قدرت داعش را در مقابل مخالفان سوری که دچار چنددستگی شدند و از حمایت ترکیه و قطر و عربستان برخوردار هستند، نشان می دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها