تلاش غرب برای کنار گذاشتن بسیج مردمی در عراق

تلاش غرب برای کنار گذاشتن بسیج مردمی در عراق
پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 - 17:29

بغداد (العالم)- یک سیاستمدار عراقی درباره پیامدهای تلاشهای ائتلاف غرب و برخی از موارد استثنایی در داخل این کشور جهت به حاشیه راندن نیروهای داوطلب مردمی هشدار داد.

"سامی الجیزانی" عضو ائتلاف شهروند روز پنجشنبه به شبکه خبری العالم گفت: امروزه ایجاد محدودیت برای هر یک از نیروهای عراقی که خون خود را نثار کشور کرده اند، برای عراق زیان بشمار می رود.
الجیزانی خاطرنشان کرد : تنها قدرتی که به امر مرجعیت گردن نهاد و خون خود را در این راه نثار کرد ، نیروهای مردمی بودند که نقش بسزایی در مقابله با تروریستها داشتند.
وی هشدار داد: امروزه دخالتهای ائتلاف غرب و برخی از صداهای ناآشنا بر قدرت عراق تاثیر منفی دارد و به نفع کشور و نبرد درآن نیست .
وی تاکید کرد: تصمیم گیری ها باید توسط عراقی ها و در عراق و با مشارکت عراقی ها در حملات هوایی صورت گیرد. عراق از توانایی و شایستگی برخوردار است و سامانه اطلاعاتی و هوایی آن نیازمند حمایت و فعال سازی است .
الجیزانی گفت : باید مساحت گسترده ای به نیروهای بسیج مردمی بخشید و به رهبران عراق اجازه داده شود تا امکانات خود را بروز دهند، این امر در نبردهای صد در صد عراقی در دیالی و صلاح الدین تحقق یافت که نتایج شگفت انگیزی با خود به همراه داشت.
الجیزانی ائتلاف بین الملل را به سرازیر کردن جنگجویان خارجی به عراق و سوریه تاکید کرده و خاطرنشان کرد : عراق در حال حاضر از ثبات سیاسی برخوردار است وما اثری از ایجاد موازنه سیاسی در داخل کشور نمی یابیم .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها