حماس و جهاد اسلامی: همه گزینه‌ها برای مقاومت مطرح است

حماس و جهاد اسلامی: همه گزینه‌ها برای مقاومت مطرح است
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 13:03

رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی در یک گردهمایی در فلسطین بر پایبندی به گزینه مقاومت و جهاد برای آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبران حماس و جهاد اسلامی در یک نشست ملی که به مناسبت سالگرد اشغال قدس عصر دیروز (یکشنبه) در فرهنگسرای خان یونس در فلسطین با شرکت تعدادی از اعضای دفتر سیاسی هر دو جنبش و تعدادی از نخبگان و اندیشمندان برگزار شد بر ضرورت تقویت همکاری در مقابله با اشغالگران تأکید کردند.
در این نشست "موسی ابومرزوق" از رهبران جنبش حماس، خواستار وحدت امت اسلامی و قیام آن برای آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی شد، و بر مخالفت با هر گونه راه حلی که باعث کسر شأن قبله اول مسلمین یا جدا شدن بخشی از آن شود تأکید کرد.
وی با تمجید از مقاومت مردم قدس در مقابل اشغالگران گفت: امروز مردم ما در قدس به خاطر دفاع از مسجد الاقصی و تمام مقدسات و هویت عربی خود این بار سنگین را به دوش کشیده اند.
"محمود زهار" از رهبران جنبش حماس هم تأکید کرد که تمام گزینه ها برای مقابله با اشغالگران صهیونیست از جمله مقاومت مسلحانه و مسالمت آمیز و تحریم فرهنگی مطرح هستند.

وی همچنین تصریح کرد که به رغم انتظار بعضی ها، سلاح را کنار نخواهند گذاشت.

"محمد الهندی" عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد، با آغاز صعود و پیشروی مقاومت فلسطین، رژیم اشغالگر وارد مرحله عقب نشینی شده است.

"خالد البطش" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی مسؤول پیامدهای هرگونه تشدید اقدامات و یا تجاوز به غزه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها