11 هزار سال زندان برای بحرینی ها!

11 هزار سال زندان برای بحرینی ها!
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 15:15

العالم - جمعیت وفاق بحرین فاش کرد که دادگاه های بحرین، طی سال گذشته میلادی، 11 هزار سال زندان برای متهمان سیاسی این کشور تعیین کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق، گزارش سالانۀ خود از وقایع سال 2014 را "اصلاحات در بحرین، بازی ارقام" نامگذاری کرد.

هادی الموسوی" رئیس واحد آزادی ها در این جمعیت روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: موارد نقض حقوق بشر که در سال 2013 اتفاق افتاده بود، در سال 2014 نیز تکرار شد. در این میان، حکومت، بازی با آمار و ارقام را در دستور کار قرار داده است.

وی  یکی از اقدام های رژیم را افزایش نهادهایی دانست که موضوع های مرتبط با حقوق بشر توسط حاکمان بحرینی به آنان ارجاع می شود و از جمله تشکیل واحد ویژه تحقیق شناسایی نیروهای پلیس ناقض  حقوق بشر؛ اما در این میان، هیچ گزارشی از بازخواست ماموران پلیس منتشرنشده است.

الموسوی تاکید کرد که گزارش جمعیت وفاق، تنها بخشی از موارد نقض حقوق بشر را شامل می شود که با امکانات موجود، امکان رصد و ثبت آن ها وجود داشت.

بر پایه این گزارش، پلیس بحرین، 1741 مورد بازداشت انجام داده است که به فعالیت های سیاسی مخالفان دولت مربوط می شود. از این موارد، 245 مورد بازداشت کودکان و 31 مورد بازداشت زنان بوده است، 812 مورد از این بازداشت ها از طریق یورش به خانه ها بوده است. شمار خانه هایی که به منظور بازداشت افراد به آن ها حمله شده است نیز 2328 منزل و ملک خصوصی اعلام شده که 1291 مورد از این یورش به خانه ها توسط فعالان سیاسی ابلاغ شده است.

این گزارش همچنین حاکی است که مجموع موارد بازداشت شهروندان، از سال 2011 تا 2014، به 9083 مورد رسید که از این تعداد 302 نفر زن و 727 نفر کودک بودند که از این تعداد، سه تن دختربچه بوده اند. در این میان، 58 مورد بازداشت یا فراخوانی فعالان بارز در زمینه های سیاسی رسانه ای یا حقوقی ثبت شده که اتهاماتی جعلی برای آنان تلفیق شده است.

در این میان تعرض به فعالان سیاسی به پیگرد قضایی آنان و تنگ کردن عرصه بر سازمان هایی منجر شد که به آن ها وابسته اند.

الموسوی خاطر نشان کرد:احکامی که دادگاه های بحرین، در حق 1200 متهم سیاسی صادر کردند، به 11 هزار سال می رسد. سه تن از متهمان سیاسی بحرینی، به اعدام محکوم شدند و شناسنامه 52 شهروند بحرینی باطل شد.

الموسوی سپس از گزارش 390 مورد شکنجه و بدرفتاری خبر داد که 154 مورد در داخل زندان و 236 مورد خارج از زندان بوده است. در این میان، حکومت، 228 تن از بازداشت شدگان را از حضور در مراسم تشییع جنازه اعضای خانواده شان بازداشت.
موارد شکنجه بسیار زیاد بودند و 74 تن از زندانیان از داشتن امکانات درمان و رسیدگی پزشکی محروم بودند.
این گزارش حاکی از آن است که اکثر موارد شکنجه و بدرفتاری، به منظور اجبار قربانیان برای اعتراف به برخی مسائل بوده است که از این تعداد، مواردی نیز مجازات و تبعیض به زمینه طایفه ای بوده است. در این میان، مسئولان بحرینی همچنان به شکنجه سازمان یافته و برخورد خشونت بار با زندانیان ادامه می دهند.

به این ترتیب، از سال 2011 تاکنون، دستکم 3054 نفر در زندان های بحرین، در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند.

این گزارش همچنین از 6710 مورد اعتراض و راهپیمایی در مناطق و روستاهای بحرین خبر داد و تاکید کرد که 2660 مورد از این اعتراضات، به وسیله سلاح گرم سرکوب شد که این ایراندازی ها به زخمی شدن 140 در تظاهرات منجر شد. از این تعداد دو نفر بر اثر شدت جراحات، جان باختند و 361 نفر از آن ها از فعالان سیاسی بودند.

الموسوی خاطر نشان کرد که 390 تن از زخمی ها، به ضرب گلوله های ساچمه ای و 3 تن با گلوله های جنگی زخمی شدند و 38 تن بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. هفتاد نفر نیز طی شکنجه زخمی شدند. این در حالی است که حکومت آل خلیفه همچنان به استفاده از گلوله های ساچمه ای برای متفرق کردن تظاهر کنندگان و متفرق کردن آنان استفاده می کند.

این گزارش حاکی از آن است که از سال 2011 تاکنون 4 هزار و 376 نفر زخمی شدند که از این تعداد 33 نفر کشته شدند و 166 نفر از شهروندان مدتی بعد جان خود را از دست دادند که از این تعداد 4 نفر بیگانه بودند.

در این میان، هیچ گونه تحقیقات پاک و سالم و جدی برای بازخواست مقصران و کسانی که در قتل ها دست داشته اند صورت نگرفته است.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها