صحنه‌هایی از تئاتر ضد تروریسم در عراق

پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 - 21:29

بازیگران معروف تئائر در عراق، در اقدامی بی سابقه به منظور پشتیبانی از بسیج مردمی در مبارزه با داعش، جشنوارۀ تئاتری ضد تروریسم برگزار کردند.

خبرنگار شبکه العالم از بغداد گزارش داد، بازیگران تئاتر عراق در جشنواره ای تحت عنوان "دلیرمردان ما آن جا هستند و ما اینجا از پیروزی بهره مندیم" برای نخستین بار، جشنوارۀ تئاتری با محوریت تروریسم و در حمایت از نیروهای مشترک عراقی در مبارزه با داعش برگزار کردند.

"زینب القصاب" یکی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره روز پنج شنبه به شبکه خبری العالم گفت: این جشنواره، نخستین جشنوارۀ تئاتر نه تنها در عراق بلکه در سراسر جهان است که با موضوع مبارزه با تروریسم برگزار می شود.

وی تاکید کرد که داوری این جشنواره به عهده بزرگان بازیگری در عرصه تئاتر عراق است و در پایان جشنواره هدایایی به برندگان تقدیم خواهد شد.

بر پایه این گزارش، مسئولیت این هنرمندان عراقی، خطیر و سنگین است. زیرا اینان باید چهرۀ درخشان عراق را بار دیگر به جهان نشان دهند، چهره ای که بسیاری سعی کردند آن را مخدوش سازند. آن ها باید با برگزاری این جشنواره، به جهانیان نشان دهند که هر قدر هم چالش ها و دشواری ها زیاد باشد، عراقی ها زندگی خواهند ساخت و قرص نانِ خود را با یکدیگر قسمت خواهند کرد و با قومیت ها و طایفه های مختلفشان، همچنان به همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر ادامه خواهند داد.

"محمد هاشم" بازیگر عراقی در گفت وگو با شبکه العالم گفت: می خواهیم این پیام را به جهانیان برسانیم که عراق، کشوری فرهنگی و متمدن است و به تروریسم و کشتار و ویرانگری، با زیبایی پرستی و هنر و تئاتر و موسیقی پاسخ می دهد. ما زندگی سازیم، صلح سازیم، زیبایی سازیم، محبت سازیم و امنیت ساز.

"حسین علی هارف" دیگر بازیگر تئاتر در عراق نیز به شبکه العالم گفت: این یک تظاهرات ملی است، ما می خواهیم با برگزاری این تظاهرات هنری، پیام همبستگی عظیم جامعه بازیگران عراقی با نیروهای مسلح را برسانیم. نیروهایی که در برابر نیروهای ظلمت و تاریکی و تروریسم و داعشی گری می جنگند.

عراقی ها، با برگزاری این جشنواره، برآنند تا با زبان هنر، بر عزم و اراده مردم عراق در مبارزه با تروریسم و تکفیری گری تاکید کنند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها