فرودگاه ثعله سوریه در کنترل کیست؟

جمعه 22 خرداد 1394 - 15:11

سویداء، العالم - خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، اشغال فرودگاه نظامی ثعله در استان سویداء توسط گروهک‌های تروریستی حاضر در این کشور را تکذیب کرد.

منابع نظامی سوریه در گفتگو با العالم بر این امر تاکید کردند و کادر خبری العالم با ورود به منطقه، به محوطه فرودگاه نزدیک شد. در این منطقه درگیری شدیدی میان ارتش سوریه و عناصر تروریست که به منظور اشغال چند شهرک به منطقه یورش برده اند، در جریان است.

درگیری در جنوب سوریه به دنبال ورود صدها فرد مسلح از جبهه النصره به داخل سوریه از مرزهای اردن شدت گرفته و گروهک تروریستی جبهه النصره سعی دارد تا از حومه شرقی درعا به سمت حومه غربی سویداء پیشروی کرده تا بر این شهر دست یافته و بدین ترتیب تمام روستاها و شهرهای جنوب را به یکدیگر پیوند بزند.

خبرنگار ما افزود: شهرک الثعله همچنان در اختیار ارتش سوریه و کمیته های مردمی و دفاع ملی قرار دارد و مردم در کنار ارتش سوریه هم اکنون در حال دفاع از این شهرکها هستند.

وی توضیح داد: گروهک های تکفیری سعی دارند با گلوله باران فرودگاه الثعله وارد این منطقه شوند، اما ارتش سوریه همچنان در حال ایستادگی است و درگیری ها به شدت جریان دارد.

ارتش در حال تثبیت نقاط استقرار خود در فرودگاه نظامی ثعله است و در حال رویارویی با حمله افراد مسلح به فرودگاه است. عناصر تروریست با استفاده از پوشش آتش سعی داشتند پیشروی کنند، اما واقعیت موجود در میدان عملیات، ایستادگی سربازان و افسران را ثابت می کند.

همزمان با آن شهرک ثعله نقطه پیوند راهبردی میان حومه های درعا و سویداء به شمار می رود. این در حالی است که ساکنان شهرک با قرار گرفتن در کنار ارتش سوریه به ایستادگی خود در برابر تروریستها ادامه می دهند.

یکی از اهالی مسلح این شهرک امروز جمعه به خبرنگار العالم گفت: ما از خود و ناموس و خانه هایمان دفاع می کنیم. این نیروهای ارتشی حاضر در فرودگاه فرزندان ما هستند. مردم به افراد مسلح اجازه نخواهند داد وارد شهرک و فرودگاه شوند.

یکی دیگر از اهالی شهرک با صدای بلند شعار "مرگ آری، ذلت هرگز" را تکرار کرد.

این نخستین بار نیست که جبهه النصره در صدد نفوذ به این محور برآمده، بلکه از آغاز جنگ و طی چهار سال گذشته بارها برای تصرف این شهرک تلاش کرده است.

از سوی دیگر ارتش سوریه با حمایت کمیته های مردمی و اهالی سعی دارد تا روستاهای این جبهه را از یکدیگر جدا کند تا تروریستها نتوانند با نفوذ به منطقه حضور خود را به عنوان یک واقعیت موجود بر آن تحمیل کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها