نگرانی تونسیها از فعال شدن شرکت‌های صهیونیستی

شنبه 23 خرداد 1394 - 14:18

تونس (العالم) – دادگاه تونس دادخواست فعالان سیاسی برای توقف فعالیت و سفرهای یکی از آژانس های مسافرتی که مدتی است سفرهایی را به اراضی اشغالی فلسطین برقرار کرده است، نپذیرفت.

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، فعالان سیاسی در این کشور، اینگونه اقدامات را یکی از انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می دانند.
فعالیت این شرکت واکنش های زیادی را در محافل سیاسی و حقوقی و دغدغه هایی از گسترش فعالیت شبکه های اقتصادی و فرهنگی به منظور تحقق عادی سازی روابط در پی داشته است.
"احمد الکحلاوی" هماهنگ کننده هیات ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط تونس به شبکه خبری "العالم" گفت: این موضوع درباره آژانس های مسافرتی ایجاد شده از طرف رژیم صهیونیستی است که شکی در آن نبوده و ادله آن بسیار زیاد است.
"نادیه الورغی" وکیل تونسی متخصص در زمینه مبارزه با عادی سازی روابط در مصاحبه با العالم تأکید کرد: پرونده ای فوری برای جلوگیری از دو سفر به قدس که تحت اشغال صهیونیستی است تشکیل دادیم به همین دلیل از دیدگاه اخلاقی چنین سفری مجاز نیست و ما به سفر به قدس شریف وقتی کمک می کنیم که این شهر آزاد باشد.    
این موضوع نیازمند تصویب قانون جرم شناختن عادی سازی روابط با شبکه های صهیونیستی سازمان یافته برای نفوذ در بافت و امنیت ملی تونس است.
"نزار عمامی" نماینده مجلس نمایندگان تونس گفت، تدوین قانون جرم شناختن عادی سازی روابط همواره ضرورت است ویژه که چنین رویدادهایی گسترش خواهد یافت و تکرار خواهد شد.   
فعالان حقوقی و سیاسی تونس ادامه فعالیت های قانونی و مردمی برای مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خواستارند.  

پربیننده ترین خبرها