انقلابیون یمن در نشست ژنو شرکت می کنند

انقلابیون یمن در نشست ژنو شرکت می کنند
يکشنبه 24 خرداد 1394 - 18:32

نمایندگانی از جنبش انصار الله، حزب علی عبدالله صالح، حزب کمونیست و جنبش مردم جنوب یمن در حال عزیمت به ژنو برای حضور در مذاکرات درباره وضعیت سیاسی کشورشان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نزدیک به جنبش انصار الله یمن روز یکشنبه اعلام کردند که نمایندگانی از این جنبش و حزب کنگره ملی به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور و احزاب همپیمانش به همراه عمر عبدالرحمن دبیرکل حزب کمونیست و هیئتی از جنبش مردم جنوب، آماده ترک فرودگاه صنعا برای حضور در مذاکرات ژنو هستند.
این منابع تأکید کردند سازمان ملل دعوتنامه ارسالی به گروههای مختلف را تصحیح کرده و در آن آورده است که مذاکرات میان طرف های سیاسی یمنی و بدون پیش شرط انجام خواهد گرفت نه میان نیروهای دارای مشروعیت با شورشیان.
به گفته منابع مذکور، برخلاف ادعای عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و خالد البحاح نخست وزیر مستعفی، در نشست ژنو طرف های یمنی مذاکره خواهند کرد و نه مشورت و براساس این معادله نیمی از مذاکره کنندگان از طرف های مستقر در ریاض و نیمی نیز از نیروهای مستقر در داخل یمن خواهند بود.
در این میان یک مقام مسئول در حزب کنگره خلق یمن بر تصمیم این حزب برای شرکت در نشست ژنو با هدف مذاکره میان طرف های سیاسی یمنی تحت نظارت سازمان ملل، تأکید کرد و گفت: شرکت حزب کنگره خلق یمن در چارچوب توضیحات ارائه شده از سوی سازمان ملل درباره ساختار شرکت در کنگره مذکور، انجام خواهد گرفت.

 

پربیننده ترین خبرها