نشست ژنو در باره یمن امروز برگزار می شود

نشست ژنو در باره یمن امروز برگزار می شود
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 09:47

نشست ژنو در باره حل بحران یمن، امروز (دوشنبه) با حضور گروه های مختلف یمنی و نمایندگان فراری دولت مستعفی که در عربستان سعودی به سرمی برند؛ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این نشست نمایندگان احزاب و گروه های یمنی از جمله جنبش انصارالله حضور خواهند داشت.
اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن، در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد که این نشست آغازی برای "رایزنی جامع اولیه" در مورد بحرانی است که بیش از ۲۵۰۰ کشته برجای گذاشته است.

اگر چه ناظران خوشبینی چندانی به نتیجه نشست ژنو ندارند اما این نخستین بار است که همه جناح‌های اصلی درگیر در بحران یمن، از جمله گروه انقلابی انصارالله و دولت فراری یمن که تحت حمایت عربستان سعودی است، در آن شرکت می‌کنند.
بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، که در بازگشایی نشست شرکت می‌کند از همه گروه ها خواسته است تا بدون پیش‌شرط و با حسن نیت در نشست ژنو حاضر شوند.
وی گفته است هدف از این نشست، پیدا کردن راهی برای آتش‌بس و افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه است.
هیات گروه های انقلابی یمن که در نشست ژنو مشارکت خواهند داشت شامل 5 نماینده است که 2 نفر از آنان از جنبش انصارالله هستند.
نمایندگان احزاب و گروه های یمنی قبل از خروج از صنعا، توقف تجاوزات عربستان به یمن و لغو محاصره ظالمانه مردم این کشور را مهمترین و نخستین موضوعاتی اعلام کردند که باید در این نشست مورد توجه قرار گیرد.
"عارف الزوکا" دبیرکل کنگره خلق یمن در همین راستا گفت که هدف از مشارکت در این نشست، توقف تجاوزها به یمن است.
"حمزه الحوثی" نماینده جنبش انصارالله نیز خاطرنشان کرد، مشارکت در گفتگوهای ژنو به هدف احیای فرایند سیاسی و ایجاد راه حل هایی برای مشکلات کشور است.

 یمن صحنه بمباران گسترده مناطق مختلف این کشور از سوی جنگنده های سعودی است. بیشتر قربانیان این حملات که همچنان ادامه دارد، زنان، کودکان و در کل غیرنظامیان هستند به طوری که سازمان ملل متحد وضعیت انسانی در آن کشور را "فاجعه‌بار" توصیف کرده و می‌گوید ۸۰ درصد جمعیت ۲۰ میلیونی آن کشور، به کمک نیاز دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها