قانون غیرانسانی صهیونیستی برای اسرای فلسطینی

چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 07:25

البیره(العالم) – قانون صهیونیستی تغذیه اجباری اسرای فلسطینی از راه بینی، برای مقابله با اعتصاب غذای اسیران، شیوه ای غیر انسانی است که حکم مرگ اسیر اعتصابی را دارد و باعث به شهادت رساندن آنان می شود.

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم از فلسطین اشغالی گزارش داد، "خضر عدنان" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نبرد چند سال گذشته خود با رژیم صهیونیستی در زندان های این رژیم را که "معده های خالی" نام داشت، دوباره آغاز کرد. 

عدنان در اعتراض به سیاست "بازداشت اداری" که بازداشت بدون اتهام و محاکمه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی است، از 40 روز قبل اعتصاب غذا کرده است.

شماری از اسرای فلسطینی نیز به وی پیوسته و صدها فلسطینی با شرکت در تحصن در برابر دفتر صلیب سرخ جهانی کوشیدند صدای خود را به گوش ناشنوای جامعه جهانی برسانند. 
"عیسی قراقع" رییس "هیات اسرا و آزادگان فلسطین" به شبکه خبری "العالم" گفت: مطابق اعلام وکلا و پزشکان وضع اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کرده بسیار خطرناک است، عدنان وزن زیادی از دست داده و در شرایط وخیم جسمی بیهوش می شود، دچار رخوت است، بخش های مختلف بدنش درد می کند، دست هایش به تخت بیمارستان بسته شده، به شدت از وی مراقبت می شود.
رژیم صهیونیستی به خاطر موفق نشدن در زمینه شکستن اراده اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند، قانونی را تصویب کرد که به موجب آن به سازمان زندان های این رژیم حق تغذیه اجباری اسرا از راه بینی را می دهد این شیوه که در دهه 80 قرن بیستم باعث شهادت شماری از اسرا شد مورد مخالفت نهادهای حقوقی و حتی انجمن پزشکان اسراییل واقع شده است.
"عصمت منصور" آزاده فلسطینی به العالم گفت: تغذیه اجباری، حکم مرگ اسیر اعتصابی است، دولت اشغالگر با این تصمیم، نژادپرستی و ددمنشی خود در برابر اسرای فلسطینی را بیش پیش عیان کرد. 
وی افزود: موسسات حقوقی و حتی انجمن پزشکان اسراییل تغذیه اجباری را نوعی شکنجه می دانند که جان اسیران فلسطینی را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها