برنامه صهیونیستها برای یهودی سازی مقبره جبل الزیتون

برنامه صهیونیستها برای یهودی سازی مقبره جبل الزیتون
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 15:12

مسوولان رژیم صهیونیستی در صدد تصرف مقبره جبل الزیتون در قدس شرقی و تبدیل آن به مرکزی یهودی هستند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "مرکز اطلاع رسانی فلسطین"، داوید امسالیم رییس کمیسیون داخلی کنست و عضو فراکسیون حزب لیکود اعلام کرد که برای تبدیل مقبره جبل الزیتون در قدس اشغالی به مرکز میراث قومی- یهودی تلاش خواهد کرد.

ویو از وزارتخانه های این رژیم خواست سقف بودجه اختصاصی برای کنترل یهودیان بر این مقبره را افزایش دهند.
نمایندگان برخی گروه های یهودی نیز خواستار ساخت دیوار و حصار در ضلع شرقی این مقبره و کارگذاشتن درهای فلزی در برخی راه های منتهی به مقبره شدند، به گونه ای که فلسطینیان نتوانند وارد آن شوند و این به معنای ایجاد محدودیت برای فلسطینی های ساکن در نزدیکی مقبره است.
این موضوع روز دوشنبه در نشست کمیسیون داخلی کنست با عنوان «چگونگی حفظ مقبره الزیتون» مطرح و این کمیسیون مدعی شد که این مقبره از سوی فلسطینی ها مورد حمله قرار می گیرد و در پایان این جلسه برخی از اعضای آن خواستار ایجاد محدودیت های بیشتر، تعقیب فلسطینی های ساکن قدس، بازداشت و محاکمه آنها شدند.
در همین حال، "مصطفی ابو زهره" رییس کمیته مقابر اسلامی در قدس گفت: رژیم صهیونیستی در این خصوص با تناقض های زیادی مواجه است. از یک سو رژیم صهیونیستی برای حفظ مقبره های یهودیان تلاش می کند و از سوی دیگر حرمت مقبره های فلسطینی ها را نادیده می گیرد، و این چیزی است که اکنون ما در مقبره اسلامی «مامن الله»  شاهد هستیم. صهیونیست ها در حال ساخت  «موزه تسامح» روی جمجمه ها و استخوان های اموات فلسطینی ها در این مقبره هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها