اعتراف دیرهنگام سازمان ملل به کودک کشی اسرائیل

اعتراف دیرهنگام سازمان ملل به کودک کشی اسرائیل
جمعه 29 خرداد 1394 - 10:47

العالم- دبیرکل سازمان ملل به جنایات صهیونیست ها علیه کودکان فلسطین اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بان کی مون به طور ضمنی رژیم صهیونیستی را متهم به هدف قراردادن کودکان فلسطینی به ویژه در جنگ علیه غزه در تابستان 2014 کرد.
اظهارات بان کی مون در حاشیه نشست سالانه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد سرنوشت کودکان در درگیریهای مسلحانه ایراد شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: من واقعاً برای بسیاری از کودکان فلسطینی که به علت اقدامات نظامی اسرائیل در غزه طی سال گذشته، رنج های زیادی متحمل شده اند نگرانم؛ و مصرانه از اسرائیل می خواهم که به سرعت تلاشها و سیاست های مناسبی را برای جلوگیری از کشتار و جراحت کودکان اتخاذ کند و به حریم مدارس و بیمارستان ها احترام بگذارد.

اظهارات بان کی مون تاکید می کند که تبلیغات رسانه های صهیونیستی ضد نهادهای سازمان ملل متحد در متهم کردن این رژیم به جنایات جنگی، با شکست مواجه شده است.
سازمان ملل متحد در گزارشی، ارتش رژیم صهیونیستی را مسئول حمله به مدارس این سازمان در غزه نمود جایی که شهروندان فلسطینی به آن پناه برده بودند.
با این حال به رغم اعتراضات سازمان ملل به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی، این سازمان از درج نام اسرائیل در فهرست موسوم به "لیست ننگ" خودداری کرده است.

رژیم صهیونیستی در گزارش هفته گذشته خود، مدعی شد که سربازانش از روی عمد شهروندان یا اهداف غیرنظامی را هدف قرار نداده است، و اقدام نظامی این رژیم در نوار غزه مشروع و قانونی بود. !!

هفته گذشته، ران بروس اور نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این سازمان، لیلی زروقی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه را در گزارش اخیر خود به جانبداری هدفمند متهم کرد.
اخیرا لیلی زروقی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه در پیش نویس گزارشی که آن را برای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل فرستاد پیشنهاد داد که اسرائیل در لیست سیاه سازمان ملل در خصوص نقض حقوق کودکان قرار بگیرد.

در واکنش به این ادعا، بان کی مون در رفتاری غیر معمول با ترک جلسه دفاع از نماینده سازمان ملل گفت: می خواهم حمایت کامل خود را از لیلی زروقی اعلام کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها