"نه" بزرگ عشایر سوریه به شاه اردن

جمعه 29 خرداد 1394 - 22:49

عشایر سوریه با تأکید بر مراتب وفاداری خود به ارتش و دولت سوریه، پیشنهاد تلویحی پادشاه اردن مبنی بر دریافت کمک تسلیحاتی را نپذیرفتند.

به گزارش پایگاه خبری العالم عشایر سوریه امروز جمعه با تأکید دوباره بر وفاداری خود به ارتش و دولت سوریه، سخنان عبدالله دوم، پادشاه اردن را که در آن به طور ضمنی به ارائه کمک تسلیحاتی به عشایر اشاره شده بود، رد کردند.

فرنس پرس در این خصوص نوشت: عشایر سوریه این مواضع را در پاسخ به خبری که خبرگزاری رسمی اردن "پترا" منتشر کرده بود، اتخاذ کردند. این خبرگزاری روز دوشنبه به نقل از پادشاه اردن، از "وظیفه" دولت این کشور در خصوص حمایت از عشایر شرق سوریه و غرب عراق - یعنی دقیقا همان مناطقی که در اشغال داعش است- سخن گفته بود.

عشایر در نامه ای خطاب به پادشاه اردن نوشتند: "ما از طریق رسانه ها از مضمون اظهارات شما مطلع شدیم و متوجه شدیم که حضرتعالی قصد دارید با توجه به حوادث دردناکی که این روزها گریبانگیر کشور عزیز ما سوریه شده است، عشایر سوریه را مجهز کنید."

در این نامه آمده است: "شخص شما بهتر از هر کسی از حجم توطئه ضد سوریه و ماهیت واقعی طرح و نقشه امریکا برای منطقه و ماهیت واقعی جنگی که این کشور برای تجزیه منطقه به راه انداخته است، آگاهی دارید واکنون امریکا (به عنوان بخشی از این نقشه) می کوشد با دعوت به تسلیح عشایر سنی غرب عراق، مقدمات لازم برای تجزیه مذهبی و طائفی عراق را فراهم کند."

عشایر سوریه در این نامه بر رد قاطعانه و بی چون و چرای هر گونه دعوت یا طرح و نقشه ای که آنها را از اصالت ملی و عربی شان جدا کند تأکید کردند.

شایان ذکر است محمد فارس عبدالرحمن شیخ قبیله طی، این نامه را در کنفرانس مطبوعاتی که در دمشق برگزار شد، قرائت کرد. در این کنفرانس نمایندگان بیش از 12 عشیره از مناطق مختلف شرکت کرده بودند.

اغلب عشایر شرکت کننده در این کنفرانس از عشایر سنی بودند که برخی از آنها تا داخل خاک عراق و اردن هم امتداد دارند.

شیوخ عشایر در این نامه خطاب به عبدالله دوم گفتند: "حرفهای شما ما را شوکه کرد. جناب پادشاه بهتر از هر کسی می داند که چه کسانی پشت پرده تروریسم هستند و اتاقهای عملیات و اردوگاههای آموزش تروریستها کجا قرار دارند و حمایتهای مالی و تسلیحاتی از انها از کجا می آیند و تروریستها چگونه از طریق اردن وارد کشور ما شده اند."

در این کنفرانس عشایر متعهد شدند که در کنار ارتش سوریه به عنوان تنها ضامن و مدافع قدرتمند کشور بمانند. آنها از اردن نیز خواستند که حامی و پشتیبان واقعی سوریه در مقابل توطئه باشد.

لازم به ذکر است که دمشق، اردن را متهم به آموزش تروریستها در خاک خود و کمک به آنها برای اشغال گذرگاههای مرزی سوریه کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها