کنترل ارتش سوریه بر جاده راهبردی انتقال نفت + فیلم

سه شنبه 2 تير 1394 - 15:12

حومه قنیطره (العالم) ـ مناطق تدمر و قنيطره شاهد عمليات ويژه ارتش سوريه عليه تروريست ها بود كه در جريان آن يك جاده راهبردي به كنترل درآمده و مواضع تروريست ها گلوله باران شد.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، ارتش سوریه یک جاده راهبردی انتقال نفت در غرب شهر تدمر در مرکز سوریه را به کنترل خود در آورده و تلاش های عناصر مسلح برای نفوذ به تپه بزاق را خنثی و مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در دو روستای ممتنه و مسحره در ریف منطقه قنیطره را هدف قرار داد.
درپی حملات گروههای مسلح به چند روستا در حومه منطقه قنیطره، ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی ابتکار عمل نظامی را بار دیگر به دست گرفت و مواضع عناصر جبهه النصره را که اسرائیل با آنها همکاری می کند، هدف قرار داد.
واحد توپخانه ارتش سوریه مواضع جبهه النصره در دو روستای ممتنه و مسحره را گلوله باران کرد و نیروهای زمینی نیز تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به تپه بزاق را خنثی کردند. در این درگیری تعدادی از عناصر مسلح کشته یا زخمی شده و مهمات و سلاح های آنها منهدم شد.
خبرنگار العالم که ارتش سوریه را در تپه بزاق همراهی می کند، گفت: گروه های مسلح و تروریست درصدد برآمدند که این تپه را به کنترل خود در بیاورند اما ارتش سوریه با حمله آنها مقابله و تلفات و خسارتهای زیادی به آنان وارد کرد.
یکی از سربازان مستقر در خط مقدم در این تپه به خبرنگار العالم اظهار داشت: عناصر مسلح برای یورش به محله حبا تلاش کردند اما ارتش با تمام قدرت با آنها مقابله کرد. افراد مسلح از طریق منطقه نبع الصخر در ارتفاعات الحضر از حمایت اسرائیل برخوردارند.
ارتش سوریه همچنین مواضع خود در منطقه را برای بازپس گیری و گشودن اتوبان حضر تقویت کرد.

پربیننده ترین خبرها