هشدار ترکیه به غرب بدنبال شکستهای داعش از کردهای سوریه

هشدار ترکیه به غرب بدنبال شکستهای داعش از کردهای سوریه
چهارشنبه 3 تير 1394 - 10:41

در پی شکستهای مکرر داعش از نیروهای کرد سوری در مناطق مرزی، ترکیه به آمریکا و دیگر قدرت های غربی در خصوص این پیشروی ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ترکیه هشدار داد که پیشروی نیروهای کرد در شمال سوریه، نباید به تغییر ترکیب جمعیتی در منطقه منجر شود.

این هشدار در سندی که به تایید رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه رسیده، درج شده است. این سند در دو جلسه مقامات امنیتی در وزارت امورخارجه ترکیه، و پس از تصرف شهر تل ابیض بدست نیروهای کرد تهیه شد.

در این سند تاکید شده است ساختار ترکیب جمعیتی منطقه نمی تواند تغییر کند.
برخی گروه های مسلح مخالف سوریه دوشنبه گذشته نیروهای یگان های مدافع کردستان سوریه را متهم کردند به عمد هزاران عرب و ترکمن را از تل ابیض و استان حسکه بیرون رانده اند و دست به پاکسازی قومی زده است اما یگان های کردستان سوریه این اتهام را رد کردند.

دولت ترکیه از پیشروی های اخیر نیروهای کرد سوری خشنود نیست و ادعا می کند که این گروه با حزب کارگران کردستان ترکیه، پ. ک. ک در ارتباط است.

هشدار دولت ترکیه به غرب در خصوص پیشروی نیروهای کرد در برابر گروه های تروریستی در حالی است که گفته می شود آنکارا از گروه های تروریستی از جمله داعش حمایت می کند، و بر اساس گزارش های انتشار یافته بیشتر گروه های مسلح تروریست از طریق خاک ترکیه برای جنگ با دولت سوریه، وارد این کشور می شوند و سلاح و تجهیزات آنان نیز از این طریق ارسال می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها