داعشی‌های رقه با "خلیفه" پیمان خون بستند

داعشی‌های رقه با
چهارشنبه 3 تير 1394 - 21:57

به دنبال تشدید محاصره شهر رقه مرکز مناطق اشغالی توسط داعش در سوریه از سوی کردهای این کشور، عناصر گروهک مذکور بار دیگر با ابوبکر بغدادی برای "جنگیدن تا آخرین نفس" بیعت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان که مقر آن در لندن است، اعلام کرد: گروهک داعش یک ستون بزرگ از عناصرش را با هدف مقابله با پیشروی های کردها به طرف شمال سوریه و اطراف شهر رقه گسیل داشته است.

پایگاه سی ان ان عربی به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه نوشت: فعالان یک ستون بزرگ متشکل از حدود یکصد خوردرو و زره پوش نظامی حامل نیرو و تسلیحات را رصد کرده اند که از شهر رقه عبور کرده است. گمان می رود این ستون به طرف منطقه "لشکر 17" و شمال شهر رقه حرکت کرده باشد. زیرا بنا به اخبار رسیده، تشکیلات داعش در حال تقویت مواضع خود در این منطقه است.

دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع خود نوشت: مبلغان تشکیلات داعش به شهروندان در یکی از مساجد شهر الرقه اعلام کرده اند که عناصر داعش که در منطقه عین عیسی و مناطق شمالی آن در حال جنگ با "صلیبی ها و ملحدان" هستند "بیعت وفادارای تا آخرین نفس" را برای ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده این گروهک ارسال کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها