بان کی مون خواستار استیناف حکم شیخ سلمان شد

بان کی مون خواستار استیناف حکم شیخ سلمان شد
پنج‌شنبه 4 تير 1394 - 14:01

دبیرکل سازمان ملل متحد، بازنگری در حکم زندان شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و برگزاری مذاکرات جامع برای حل بحران این کشور را خواستار شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بان کی مون با انتقاد از حکم زندان شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین، بازنگری در محاکمه و پذیرش استیناف این حکم را خواستار شد.
وی همچنین حل مشکلات سیاسی بحرین را بر اساس عدالت و گفت و گوی سیاسی جامع خواستار شد.

استفان دوگاریک سخنگوی رسمی بان کی مون گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به حکم زندان رییس بزرگ ترین جمعیت های مخالف بحرینی نگران است و مقامات بحرین را تشویق می کند تا اجازه بدهند شیخ علی سلمان از حق خود برای استیناف حکم و تضمین محاکمه عادلانه بهره مند شود.

دوگاریک افزود: درخواست بان کی مون از مقامات بحرین بر اساس وظایف دبیرکل سازمان ملل در دفاع از تامین آزادی بیان و تجمع است و به شدت عقیده دارد که بهترین وسیله برای کاهش تنش و تضمین صلح و ثبات و آرامش برای همه مردم بحرین فقط از طریق گفت و گوی فراگیر سیاسی میان دولت و مخالفان خواهد بود.

دستگاه قضایی بحرین اخیرا حکم چهار سال زندان را برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور صادر کرد.

شیخ علی سلمان به ‌علت حمایت از خواسته‌های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی هفتم دیماه سال گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

دادگاه رژیم بحرین دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را به ‌اتهام آنچه آن را "تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌های خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه ‌کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها