توطئه اسرائیل برای سوء استفاده از دروزی‌ها

توطئه اسرائیل برای سوء استفاده از دروزی‌ها
چهارشنبه 10 تير 1394 - 15:19

رژیم صهیونیستی به بهانه حمایت از دروزی‌های ساکن مناطق مرزی سوریه به دنبال عملی کردن توطئه‌هایش علیه تمامیت ارضی این کشور است، و برای تحقق این مسأله به تروریستها کمک می کند.

شبکه خبری العالم روز چهارشنبه در برنامه "انقلاب الصوره" به موضوع حمایت رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی در سوریه به ویژه جبهه النصره پرداخت.
"يوسي ميلمان" در روزنامه اسرائیلی معاریف نوشت همکاری میان نیروهای اسرائیلی با عناصر جبهه النصره در سوریه  ممکن است به تسهیل کنترل آنها بر مناطق دروزی نشین در سوریه منجر شود؛ و این چیزی است که رسانه های اسرائیلی بر آن تاکید می کنند.
هدف از تهدیدهای اسرائیل در این خصوص  ایجاد ترس و رعب بین دروزی‌ها و واداشتن آنها به اتخاذ گام‌هایی مانند همکاری با اسرائیل است که به نفع تل آویو باشد.
از این رو، تهدیدهای مکرر اسرائیل برای اقدام نظامی علیه سوریه به بهانه وجود حملات علیه مناطق دروزی نشین در این کشور اقدامی گمراه کننده است زیرا این اسرائیل است که از تکفیری ها در سوریه و مناطق مرزی جولان اشغالی حمایت می کند و البته  این چیزی است که دروزی ها از آن آگاهند.
در همین حال، ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا تلاش می کند از جبهه النصره چهره ای معتدل به نمایش گذارد.
"رضوان الذیب" تحلیلگر سیاسی درباره مواضع رژیم صهیونیستی در خصوص دروزی های سوریه گفت: با توجه به اینکه دولت و ارتش سوریه درگیری بحران هستند، اسرائیل این مسئله را مطرح کرده است تا منطقه حائل برای حمایت از دروزی ها در خاک سوریه ایجاد کند، اما دروزی ها با این طرح مخالفت کردند زیرا دروزی ها شهروندان سوریه هستند و این را در درگیری با عناصر مسلح و کمک به ارتش سوریه اثبات کرده اند، به گونه ای که اکنون 12 هزار دروزی به ارتش سوریه ملحق شده اند. ارتش سوریه حمایت های بی دریغی به دروزی ها می کند. بنابراین، بین ارتش سوریه و دروزی های منطقه السویداء در سوریه انسجام و هماهنگی و وحدت کامل وجود دارد که عامل ناکامی توطئه در این خصوص خواهد بود.
« یوسف جربوع» شیخ طایفه موحدین دروز در سوریه و رهبر معنوی دروزی های سوریه خطاب به "ولید جنبلاط" رهبر سوسیالیست ترقی خواه دروزی های لبنان گفت: "بیش از 30 هزار شهروند از درعا به علت اقدامات تکفیری ها به منطقه السویداء مهاجرت کردند. جنبلاط خواهان آشتی دروزی ها به چه کسانی است؟ تکفیری‌ها به دنبال آشتی و مصاله نیستند بلکه به دروزی ها به چشم کافر نگاه می کنند. "

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها