ارتش یمن زندان تعز را از تروریستها پس گرفت

ارتش یمن زندان تعز را از تروریستها پس گرفت
پنج‌شنبه 11 تير 1394 - 11:17

منابع یمنی تاکید کردند که ارتش و کمیته های مردمی بعد از درگیری های شدید با عناصر مسلح حزب اصلاح و عناصر القاعده بار دیگر بر زندان مرکزی تعز کنترل یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبه نظامیان حزب اصلاح و تروریست های القاعده به سرکردگی حمود المخلافی و با پشتیبانی جنگنده های سعودی کنترل زندان تعز را به دست گرفته و بیش از هزار و 200 زندانی را که اغلب آنان از سرکردگان و عناصر القاعده و داعش بودند، فراری داده بودند اما ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند این زندان را پس بگیرند و در منطقه الحصب نیز پیشروی کنند.

نیروی هوایی عربستان پیش از این نیز در حمله به زندان های عدن و المکلا و فراری دادن سرکردگان گروههای تروریستی به القاعده کمک کرده بود.

یمن در شرایط وخیم ترین وضعیت بحران انسانی

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد اعلام کرد که یمن وارد حالت درجه سوم از وضعیت بحران انسانی شده که در رده بندی این سازمان بالاترین درجه به شمار می آید.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: همه آژانس های امور بشردوستانه وابسته به سازمان ملل توافق نظر دارند که یمن در حالت درجه سوم بحران انسانی قرار گرفته که این وضع دست کم تا 6 ماه ادامه خواهد داشت.

این نهاد بین المللی همچنین اعلام کرد که بیش از 21 میلیون یمنی نیاز به کمک های انسانی دارند و حدود 13 میلیون نفر نیز از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند.

وزارت بهداشت یمن نیز اعلام کرد که قربانیان تجاوز سعودی ها به این کشور به 2 هزار و 554 شهید و 8 هزار و 21 زخمی رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها