گزارش تصویری العالم از وضعیت بیماران سرطانی یمن

پنج‌شنبه 11 تير 1394 - 11:57

مرکز درمان بیماری سرطان در صنعا به دلیل ادامه حملات عربستان به یمن و محاصره این کشور با مشکل کمبود دارو و محلولهای پزشکی روبرو است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در صنعا، مرکز درمان بیماری سرطان در صنعا به دلیل ادامه حملات عربستان به یمن و محاصره این کشور با مشکل کمبود دارو و محلولهای پزشکی روبرو است. فراوانی مراجعه به این مرکز به دلیل بسته شدن اغلب مراکز درمانی در استانهای دیگر، این مرکز را با مشکل کمبود تختواب هم مواجه کرده است.

حقیقت حال بیماران یمنی را می توان در مرکز درمان سرطان در بیمارستان الجمهوری در صنعا به وضوح مشاهده کرد. ازدحام در داخل اتاق برای دریافت داروی شیمی درمانی پس از تحمل مشکلات فراوان، باری افزون بر بیماری، بر دوش آنها می گذارد.

برخی زنان بیمار به خبرنگار العالم گفتند که باید پیاده از میان گلوله و انفجار بگذرند تا خود را به مرکز درمانی برسانند.

مسئولان مرکز درخصوص خطر کمبود دارو و دستگاههای پرتودرمانی به دلیل محاصره یمن هشدار می دهند و معتقدند این وضعیت بر حال بیمارانی که به امید تأمین نیازهای پزشکی خود از استانهای اطراف راهی این مرکز می شوند، تأثیر می گذارد.

یکی از پزشکان نیز به خبرنگار العالم گفت: شعب این مرکز در استانهای اطراف مثل اب، تعز وعدن با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل، بیماران مجبورند به مرکز اصلی در پایتخت مراجعه کنند. این امر باعث ازدحام شدید و تداخل در نوبت دهی به بیماران می شود. وی خاطرنشان کرد تختخوابهای این مرکز پاسخگوی این حجم از مراجعه بیماران نیستند.

این مرکز مشکلات دیگری هم دارد که دست کادر پزشکی را برای عمل به وظایف خود می بندد و بر وضعیت روحی و روانی بیماران و کادر درمانی تأثیرات نامطلوبی می گذارد.

یک پزشک در این باره گفت: قطع برق قبل از هر چیز بر وضعیت بیمار تأثیرات منفی می گذارد. زیرا برخی داروها باید در درجه سرمای مشخصی نگهداری شوند کما اینکه معاینه بیمار با نور فلش موبایل تأثیرات روانی نامطلوبی برای پزشک معالج دارد.

با توجه به ادامه محاصره کشور که به بیش از سه ماه رسیده است، طبیعی است که اوضاع بهداشتی و طبی در مرکز درمان سرطان و دیگر مراکز درمانی رو به وخامت بگذارد. بخش پذیرش بیماران سرپایی نیز که اکنده از بیمار است، به نوبه خود دچار کمبود محلولهای پزشکی و داروهای ضروری مورد نیاز بیماران سرطانی در این مرکز می باشد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها