کارشناسان مصری:

مصر باید درشیوه مبارزه با تروریستها بازنگری کند

پنج‌شنبه 11 تير 1394 - 14:36

قاهره (العالم) – کارشناسان مصری می گویند با توجه به حمله روز گذشته تروریست ها به منطقه سینا، دولت مصر باید شیوه مبارزه با این جنایتکاران را به طور موثر تغییر دهد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در مصر، در حمله روز گذشته گروه تروریستی موسوم به تشکیلات داعش در ایالت سینا به چندین نقطه نظامی متعلق به ارتش و نیروهای امنیتی 65 نفر کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

پس از حملات و انفجاری های تروریستی، نیروهای مسلح مصر در بیانیه اولیه خود اعلام کردند: محل تجمع عناصر تروریستی هدف قرار گرفته و درگیری ها باوجود افزایش تعداد کشته های تروریست ها و نیروهای مسلح ادامه دارد.

کارشناسان سیاسی معتقدند با توجه به اوضاع مصر، مقابله با عناصر تروریستی به خصوص در منطقه سینا نیاز به بازنگری بدون توجه به نظر غرب دارد.

احمد الهواری پژوهشگر امور سیاسی به العالم گفت: دولت مصر باید تصمیم و اراده سیاسی واقعی برای مقابله با تروریسم بدون توجه به نظر حکومت های غربی داشته باشد که از حقوق بشر به عنوان وسیله ای برای تجارت استفاده می کنند و خود بویی از آن نبرده اند.

عاطف عبدالغنی تحلیل گر سیاسی مصری نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: حملات روز گذشته در سینا پیامی از سوی تروریست ها است تا به ما بگویند می توانند به ارتش و دولت مصر با شدت حمله کنند و این کار را با جنگ روانی از طریق شبکه های اجتماعی تکمیل و با نسبت دادن خود به داعش، تهدید به بریدن سرها می کنند.

وی افزود: من به عنوان یک شهروند مصری می گویم که آنها نمی توانند شوکت مصر را در هم بشکنند.

یک شهروند مصری هم در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: متاسفانه برخی عناصر خیانتکار در سینا به طمع پول و منفعت مادی، علیه ارتش مصر و به نفع گروههای تروریستی دست به خیانت زده اند. وی از اهالی و شیوخ سینا خواست که برای پاکسازی کامل مصر از وجود تروریست ها با ارتش متحد شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها