هجوم دوبارۀ داعش به عین‌عیسی پس از دو هفته

هجوم دوبارۀ داعش به عین‌عیسی پس از دو هفته
دوشنبه 15 تير 1394 - 22:13

عناصر گروهک تروریستی داعش صبح امروز به شهر عین عیسی در استان رقه واقع در شمال سوریه حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ریدور خلیل سخنگوی یگان های دفاع مردمی کردهای سوریه اعلام کرد دو هفته پس از پاکسازی شهر عین عیسی از عناصر گروهک تروریستی داعش، عناصر این گروهک بامداد روز دوشنبه حملاتشان به این شهر را از سر گرفتند.

خلیل در این باره به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد عناصر داعش حمله گسترده ای را از روستای بدیع عالیه در مسیر بین المللی تا روستای شرکراک و کنطری تا عین عیسی آغاز کردند.

وی افزود: عناصر داعش فقط در جبهه عین عیسی پیشروی کردند و درگیری ها در حال حاضر در داخل عین عیسی از جبهه جنوبی (جبهه الرقه) برای بیرون راندن داعش از آن ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در این باره افزود: گروهک داعش به طور کامل این روستا را به کنترل خود درآورده است. اما کردها و نیروهای "آتشفشان فرات" که در کنار کردها در منطقه می جنگند، این ادعا را رد کردند.

شروان درویش سخنگوی نیروهای "آتشفشان فرات" نیز در این باره گفت: ما در داخل شهر عین عیسی حضور داریم. اما شماری از عناصر داعش بعد از نیمه شب به داخل شهر نفوذ کردند و در حال حاضر درگیری هایی در بخش جنوبی شهر در جریان است.

سخنگوی یگان های دفاع مردمی کردها نیز خاطرنشان کرد: نیروهای کرد دیروز با هدف دور زدن عناصر داعش در شهر حسکه، مسیر تل ابیض در جنوب این شهر را به کنترل درآوردند. اما داعش با هدف کاستن از میزان فشار کردها بر عناصرش، حمله امروز را انجام داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه در این باره گزارش داد: درگیری های شدیدی میان یگان های دفاع مردمی کردها و سایر گروههای همپیمانشان با تشکیلات داعش در خطر ریف حسکه تا ریف الرقه در جریان است و داعش که کلیه این مناطق را اخیرا از دست داده است، اقدام به ضد حمله در این مناطق نموده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها