روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روایت کرد:

حادثه‌ای شرم آور در مرزهای یونان و مقدونیه

حادثه‌ای شرم آور در مرزهای یونان و مقدونیه
شنبه 20 تير 1394 - 13:45

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی از اوضاع ناگوار شماری از آوارگان جنگ های سوریه و عراق در اروپا و سرقت از آنها و گرفتار شدن در دام باندهای مافیا پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رابرت فیسک در گزارش خود در روزنامه ایندیپندنت با عنوان "باندها در مرزهای مقدونیه در کمین کاروان های آوارگان عرب در دروازه های اروپا هستند"، نوشت: من برای پوشش خبری خروج احتمالی یونان از اتحادیه اروپا به این کشور رفتم اما به جای آن با حادثه شرم آوری در مرز مشترک بین یونان و مقدونیه روبرو شدم.

به گفته فیسک، دهها آواره عرب فراری از جنگ در کشورهایشان آثار جراحت ها و کبودیهای بدنشان را به وی نشان داده و گفتند که مورد ضرب و جرح اعضای باندهای مافیا در مرز مقدونیه قرار گرفته اند.

وی افزود: بگذاریم آنها را مرزبان نخوانیم. با وجود اینکه رسما مرزبان هستند اما آنها را شبه نظامیان مرز مقدونیه خواهم خواند.

فیسک تلاش می کند که تصویری از حادثه را توصیف کند و توضیح می دهد که این شبه نظامیان سوار بر خودروهای خود بودند و برخی دیگر سوار خودروهای مستقر نزدیک راه آهن مرزی خوش می گذراندند و تلفن می کردند؛ درحالی که آوارگان عرب در بوته زارهای اطراف بودند.

فیسک گفت که برخی از پزشکان سازمان بدون مرز تلاش کردند که به آسیب دیدگان کمک کنند و مقداری با آنها رفتار انسانی داشته باشند که اروپا به آنها نشان نداده است.

وی افزود: آنها به آوارگان آب سالم و وسایل پانسمان دادند و تاحدودی به آنها اطمینان دادند که همه اروپایی ها به آنها پشت نخواهند کرد.

فیسک خاطرنشان کرد: اکثر زنان و مردان از درعا و دیرالزور و حلب و دوما و نظایر آن در سوریه با هم فرار کرده بودند و همگی به مقدونیه سیده بودند و از سرقت از خودشان در طول مسیر شکایت داشتند.

وی خاطرنشان کرد، بیشتر آنها مسافت های طولانی تا 20 مایل در شمال یونان را در حرارت 30 درجه سانتی گراد پیاده طی کرده بودند، زیرا اجازه استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی را ندارند.

فیسک تصریح کرد: برخی از آنها از سوختگی و برخی دیگر از آسیب های دیگر رنج می برند و در میان همه اینها، یکی از آنها می ایستد و به یکی از زنان امدادرسان می گوید: ببین... می دونم تلاش می کنی به ما کمک کنی اما درخصوص همه اینها، کاری نمی شه برای حمایتشون کرد؟ اینها صلح جو هستند و گناهی مرتکب نشده اند فقط از جنگ و مرگ فرار می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها