گزارش ویژه از عملیات ارتش سوریه نزدیک مرز اردن

يکشنبه 21 تير 1394 - 09:15

ارتش سوریه در عملیاتی نزدیک مرز اردن از نفوذ نفوذ تروریست ها به استان درعا جلوگیری و تدابیر لازم برای دفع حملات احتمالی آنها را اتخاذ کرد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش سوریه را در میدان نبرد با تروریست ها در اطراف استان درعا همراهی می کند، گزارش داد: ارتش سوریه همچنان با اجرای عملیات نزدیک مرز با اردن مانع نفوذ تروریست ها به استان درعا شده، و تدابیر لازم را برای دفع حملات احتمالی آنها اتخاذ کرده است؛ زیرا گروه های ترویستی اعلام کرده اند که حمله ای را با عنوان " توفان جنوب " برای سیطره بر این استان آغاز کرده اند.

گروه های تروریستی پس از شکست هایی که در منطقه قلمون متحمل شدند، این بار نیز در استان جنوبی درعا متحمل شکست شدند؛ زیرا ارتش، تاکتیک های متفاوتی را به کار برد و حملاتش به مواضع تروریست ها سنگین بود و از استراتژی دفاع متحرک استفاده می کرد.   

یکی از نیروهای ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: علل موفقیت ارتش در استان درعا روحیه بالای نیروها، استحکامات خوب، رصد کردن مستمر تحرکات دشمن، همراهی کردن افسران با نیروها در همه محورها و رساندن سریع مهمات به نیروها است.

گروه های تروریستی برای نفوذ به استان درعا تعداد زیادی گلوله سنگین و موشک شلیک کردند و تعداد زیادی از نیروهای خود را در اطراف این استان  مستقر کردند ولی ارتش با قدرت حمله آنها را دفع کرد و هم اکنون نیز تدابیر لازم را برای دفع حملات آتی اتخاذ کرده است.

یکی دیگر از نیروهای ارتش سوریه گفت: ارتش با اتخاذ تدابیر دفاعی عالی خود توانست تروریست ها را در مناطق حومۀ استان درعا سرکوب کند و هم اکنون وضعیت دفاعی خود را به وضعیت هجومی تبدیل کرده است و همچنان هرگونه تحرکات دشمن را برای جلوگیری از نفوذش به این استان رصد می کند.

درگیری های حومۀ استان درعا و نزدیک مرزهای اردن سنگین است ولی روحیه بالای ارتش سوریه و تاکتیک های جدیدش برای خنثی کردن نقشه های دشمن کفایت می کند.
 

پربیننده ترین خبرها