صحنه‌هایی از پیشروی ارتش سوریه به‌‌سوی تدمر

يکشنبه 21 تير 1394 - 13:42

ارتش سوریه از حومه شرقی شهر حمص به سوی شهر تدمر با سرعت و قدرت پیشروی می کند.

"رؤی العلی" خبرنگار العالم روز یکشنبه گزارش داد، ارتش سوریه تاکنون ارتفاعات السیریتال را تصرف کرده و به قلعه فخر الدین رسیده است، و برخی از عوامل داعش نیز به منطقه السخنه عقب نشینی کرده اند تا از آنجا به شهر رقه فرار کنند.

درگیری ارتش و تروریست های داعش در مناطق حومۀ شهر تدمر همچنان ادامه دارد، و نیروهای ارتشی همچنان به سوی این شهر پیشروی می کنند.

ارتش ده ها عضو داعش را در شمال و شرق معادن سنگ مرمر، مزارع شرقی و تقاطع تدمر – حمص – دمشق به قتل رساند و خودروهای آنها را منهدم کرد.

جنگنده های ارتش سوریه نیز مواضع داعش را در استان حمص زیر آتش گرفتند که تعداد زیادی از داعشی ها با خانواده های خود به شهر السخنه فرار کردند، تا از آنجا به شهر رقه فرار کنند.

"معین درغام" از کارشناسان میدانی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: عملیات ارتش سوریه هم اکنون در غرب شهر تدمر متمرکز است و درگیری ها در این منطقه سنگین است و ارتش تلاش می کند که ساختمان رادیو را به کنترل درآورد.

درغام خاطرنشان کرد: ارتش با کنترل ساختمان رادیو می تواند مواضع داعش را در داخل شهر تدمر کاملاً زیر آتش بگیرد، و از محور جنوب نیز به سمت مزارع این شهر پیشروی کند.

تروریست ها برای جلوگیری از پیشروی ارتش 2 دستگاه خودروی بمب گذاری شده را در مسیر حمص – تدمر منفجر کردند.

ارتش نیز با حملات پیاپی به مناطق حومۀ کوه شاعر و منطقه ام التبابیر، ده ها خودروی حامل تیربارهای سنگین تروریست ها را منهدم کرد. 

درغام اعلام کرد: حملات سنگین نیروی هوایی ارتش به مواضع مهم داعش در منطقه الکسارات در غرب شهر تدمر، باعث هلاکت بیش از 50 تروریست شد.

ارتش هم اکنون به خنثی کردن مین ها و بمب های موجود در مناطق آزادشده می پردازد تا راه خود را به سوی تدمر و آزادسازی کامل آن هموار کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها