گردان خنساء داعش، ابزار جاسوسی و ارعاب زنان رقه

گردان خنساء داعش، ابزار جاسوسی و ارعاب زنان رقه
يکشنبه 21 تير 1394 - 18:54

یک نشریه انگلیسی، جوانب تازه‌ای از نحوه عملکرد اعضای گردان معروف خنساء در شهر رقه سوریه منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم گردان زنانه داعش موسوم به "خنساء" با روی آوردن به فعالیت مخفیانه و جاسوسی از زنان عرب و بیگانه به وسیله ای برای سرکوب و ارعاب تبدیل شده است.

دیلی میرور نوشت: یکی از راههای اعضای این گردان برای جاسوسی، پذیرفتن مشاغل گوناگون برای جمع آوری اطلاعات است و در میان آنها اعضایی از تمام تابعیت ها وجود دارند تا بتوانند با هم زبانهای خود ارتباط برقرار کنند؛ چرا که رقه به عنوان پایگاه اصلی داعش مملو از اهالی کشورهای مختلف شده و فقط بیش از 60 زن انگلیسی تا کنون به گردان خنساء پیوسته اند.

این نشریه می نویسد: زنان داعشی انگلیسی رفتار زنان را در خیابان ها زیر نظر دارند و مراقبند که آنها بدون محرم بیرون نیایند و یا به سفر نروند. آنها گزارش های محرمانه ای تنظیم می کنند که در محاکمه ها مورد استفاده قرار می گیرد و همین باعث ایجاد ترس و وحشت میان زنان رقه شده که مبادا با شلاق یا سنگسار مجازات شوند.

گردان الخنساء بخشنامه ای برای تعیین ویژگی لباس زنان بعد از سن بلوغ منتشر کرده و از آنان خواسته دو چادر به سر کنند تا جزئیات بدنشان کاملا پوشیده بماند. دستکش برای پوشاندن دستها به دست کنند و سه پوشش برای سر و صورت بپوشند تا حتی در نور مستقیم آفتاب صورتشان قابل دیدن نباشد.

گاز گرفتن ... مجازات سریع!

اعضای گردان الخنساء هر زنی را که با بخشنامه های مربوط به حضور در خیابان و نمایان شدن در ایوان خانه ها و یا عطر زدن و بلند کردن صدایش را رعایت نکند بازداشت می کنند و معمولا برای او مجازات سریعی در نظر می گیرند که همان گاز گرفتن در خیابان و یا بردن به نزد قاضی شرعی برای صدور حکم مجازات مناسب است که این مجازات معمولا شلاق خواهد بود.

دیلی میرور در ادامه می نویسد در میان زنان انگلیسی در گردان خنساء یک دختر 20 ساله انگلیسی هست که سال گذشته خانواده اش را برای پیوست به داعش ترک کرد و ماهیان 100 دلار دستمزد می گیرد.

اعضای گردان خنساء به طور مخفیانه و از طریق اختلاط با زنان خانه دار و جمع های زنانه سعی می کنند هرگونه مخالفتی را شناسایی کنند. آنها گاهی هم با متوقف کردن اتوبوس ها به تفتیش زنان می پردازند تا از رعایت بخشنامه های داعش توسط آنها مطمئن شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها