گزارش العالم از عملیات ارتش عراق در فلوجه

يکشنبه 21 تير 1394 - 22:38

الانبار، العالم - داعش در شهر فلوجه متحمل شکست سنگین شده و بر اثر حملات نیروهای ارتش عراق، خطوط دفاعی این گروه تروریستی در حال فروپاشی است.

 خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق گزارش داد، نیروهای ارتش توانستند پل ارتباطی سامراء با رمادی و فلوجه (معروف به الجسر الیابانی) و اکثر بخش های منطقه الصقلاویه و تعداد زیادی روستایِ حومۀ این منطقه را از تروریست ها پاکسازی کنند.

ارتش عراق همچنین با حمله به یکی از مواضع داعش در روستای البشیر در جنوب استان کرکوک توانست 12 تروریست داعشی را به قتل برساند و 4 تروریست دیگر را نیز با کمین گذاری در منطقه البوجواری شهر بیجی استان صلاح الدین به قتل برساند. فرماندهی عملیات الانبار هم با باز کردن گذرگاه الفلاحات در غرب شهر فلوجه خانواده های آواره را از این شهر خارج کرد تا خود را برای حمله به شهر مذکور آماده کند.  

کرّار جاسم فرمانده گردان توپخانه ارتش عراق امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش مواضع داعش را هدف قرار دادند و حملات پیاپی به منطقه صقلاویه در نزدیکی شهر فلوجه دقیق و موفقیت آمیز بود و نیروها پس از این حملات توانستند وارد الصقلاویه شوند و همچنان به عملیات نظامی خود ادامه می دهند. 

خبرنگار العالم نیز اعلام کرد: درگیری ها در صقلاویه همچنان ادامه دارد. صقلاویه منطقه ای روستایی و باغی است که تروریست های داعش در بخش هایی از این منطقه پنهان شده اند و توپخانه ارتش مخفیگاه های آنها را زیر آتش گرفته است.

نیروهای ارتش عراق در پیشروی به سوی مواضع داعش در فلوجه با موانعی همچون مناطق مین، خانه های بمب گذاری شده و توفان های خاک مواجه می شوند که این امور پیشروی آنها را کُند کرده است.

سالم مهدی یکی از فرماندهان بسیج مردمی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما گروهی متخصص برای خنثی کردن مین ها و بمب ها داریم. داعش تلاش می کند که با خودروهای بمب گذاری شده مانع پیشروی نیروهای عراقی شود، ولی از این کار ناتوان است.

کارشناسان معتقدند که آزادی فلوجه از تصرف داعش، این بار به واقعیت بسیار نزدیک است زیرا ارتش و نیروهای مردمی تاکنون با آزادسازی بیش از 400 کیلومتر از اراضی شمالی شهر فلوجه راه را برای آزادسازی این شهر هموار کرده اند.

MKH-12-07:42

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها