اردن مواد غذایی فاسد به یمن ارسال کرد

اردن مواد غذایی فاسد به یمن ارسال کرد
دوشنبه 22 تير 1394 - 09:20

رییس شورای استاندارد یمن اعلام کرد دو کشتی اردنی تابع برنامه غذایی سازمان ملل متحده، 3 هزار و 300 تن آرد سفید تاریخ گذشته را در بندر غربی الحدیده تخلیه کرده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "یمنی پرس" عبدالرحمن کستبانی، رییس شورای استاندارد در بندر غربی الحدیده یمن، از تخلیه 3 هزار و 300 تن آرد سفید تاریخ گذشته و غیر قابل استفاده در این بندر توسط دو کشتی اردنی تابع برنامه غذایی سازمان ملل متحد، خبر داد.
کستبانی در گفتگوی مطبوعاتی فاش کرد، این شورا با بررسی و آزمایش محموله مزبور متوجه شد این محموله به دلیل آفت زدگی و داشتن حشره و لارو غیر قابل استفاده است.
وی افزود: این محموله شامل 60 هزار کیسه معادل سه هزار و 300 تن آرد سفید در 150 کانتینر به اسم اردن و تابع برنامه غذایی سازمان ملل است که به عنوان کمکهای بشردوستانه به یمن فرستاده شده است.
مدیر شورای استاندارد یمن ادامه داد: این شورا پس از انجام مقدمات لازم به برنامه غذایی سازمان ملل اعلام کرد این محموله پس از عید فطر به مبدأ آن بازگردانده خواهد شد.
شایان ذکر است که سازمان ملل با هشدار درباره تشدید بحران انسانی در یمن و اعلام حالت فوق العاده درجه سه در این کشور، که بالاترین حالت وضعیت وخیم انسانی می باشد، گفته بود یمن در آستانه فاجعه گرسنگی قرار گرفته است.
یمن حدود 100 روز است که مورد حمله گسترده عربستان قرار گرفته است. محاصره همه جانبه این کشور از زمین و هوا و دریا نیز مانع رسیدن غذا و و دارو و سوخت به مردم یمن شده است.
گفتنی است این سطح از وضعیت فوق العاده فقط در سه کشور یعنی عراق، سودان جنوبی و سوریه اعلام شده است. جمهوری آفریقای مرکزی نیز در این فهرست قرار داشت اما ماه قبل از آن خارج شد.
به گزارش سازمان ملل متحد بیش از 21 میلیون یمنی معادل 80 درصد از جمعیت این کشور نیازمند کمکهای بشردوستانه هستند 13 میلیون نفر از آنها نیز از کمبود مواد غذایی و بیش از 9 میلیون نفر از کمبود آب رنج می برند.

 

 

پربیننده ترین خبرها