فرار دو تن از سرکردگان داعش به ترکیه

فرار دو تن از سرکردگان داعش به ترکیه
چهارشنبه 24 تير 1394 - 14:30

دو تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش، با فرار به ترکیه، از این گروه جدا شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از پایه گذاران ستاد تبلیغاتی "دیرالزور در سکوت سربریده می شود" فاش کرد: "عامر النکلاوی" معروف به ابومحمود، که دو سال پیش سرکرده گروهک موسوم به "تیپ جند الرحمان" بود و پس از آن با داعش بیعت کرد، از داعش جدا شد.

وی که خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با وبگاه "الحل"، افزود: النکلاوی، در گلوله باران روستاهای الشعیطات شرکت داشت. این روستاها، سال گذشته در چنین روزهایی در برابر داعش جانانه مقاومت کردند و دستکم 1000 تن از مردان خود را در مبارزه با داعش از دست دادند.

به گفته این منبع، "تیپ جند الرحمان" چاه های نفت در اختیار داشت و برای حفظ این چاه ها با داعش بیعت کرد. عامر النکلاوی فرمانده تیپ جند الرحمان، برای این که وفاداری خود را به داعش ثابت کند، پیش از ورود داعشی ها به روستاهای الشعیطات، این مناطق را با خمپاره اندازهای جحیم گلوله باران کرد. این نوع خمپاره انداز، از سنگین ترین خمپاره اندازها محسوب می شود.

به گفته فعالان سوری، النکلاوی که امیر روستای الشنان در حومه شرقی دیرالزور بود، به دلایل نامشخص از داعش جدا شد و از طریق اراضی تحت اشغال جبهه النصره، به ترکیه گریخت.

از سوی دیگر، سایت های مخالفان سوریه در دیرالزور خبر دادند که عمار الحداوی، سرکردۀ شرعی داعش که بعدها به سرکردۀ امنیتی تبدیل شد، شهر خود الشحیل را رها کرد و در اواسط ماهی گذشته میلادی، به شهر اورفا در ترکیه گریخت.

عمار الحداوی یکی از شاخص ترین عناصر گروه های مسلح بود که در ابتدای بروز بحران سوریه به عنوان مسؤول گردان های ارتش آزاد، با رسانه ها مصاحبه می کرد.

عمار الحداوی پس از ورود داعش به دیرالزور در اواسط سال گذشته میلادی، با این گروه تروریستی بیعت کرد. در این میان فعالان سوری او را به سرقت، اختلاس و خیانت متهم و فاش کردند که وی به عربستان تردد می کند تا کمک های مالی جمع کند، اما پس از به دست آوردن پول، آن را به میل خود هزینه می کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها