اسارت چند تن از عناصر القاعده به دست ارتش یمن

اسارت چند تن از عناصر القاعده به دست ارتش یمن
شنبه 27 تير 1394 - 10:11

ارتش یمن و کمیته های مردمی، شماری از عناصر القاعده را در فرودگاه عدن محاصره کرده و شماری از آنان را به همراه خودروهای زره پوش و مهمات و موشک های حرارتی که از امارات و عربستان سعودی دریافت کرده بودند، به اسارت گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مسلح طرفدار عبدربه منصور از بامداد امروز تلاش برای پیشروی به سمت منطقه التواهی را آغاز کردند اما تلاش های آنان با دفاع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مواجه شد.

به گفته منابع میدانی یمنی، ارتش و کمیته های مردمی، در منطقه خور مکسر حضور مستقر هستند و صبح امروز حمله ائتلاف القاعده، داعش، باندهای مسلح عبدربه منصور و حزب اصلاح را که با فرماندهی امارات صورت گرفت، خنثی کردند.

در این میان، رسانۀ جنگ خبر داد که که شمار زیادی از مهاجمان در این درگیری ها کشته شده و بسیاری از آنان زخمی شدند.

گروهی از مهاجمان نیز به اسارت گرفته شدند که هفت تن از آنان از فرماندهان برجسته هستند.

ارزیابی ها حاکی از آن است که دستکم 4000 تن از عناصر مسلح در حمله به عدن شرکت دارند اما با این حال هنوز نتوانسته اند به پیشروی ویژه ای دست یابند، زیرا به هر جا که پیشروی می کنند، در منطقه ای مشخص تحت کنترل در می آیند و محاصره می شوند.

این در حالی است که این نیروها هم از دریا و هم از آسمان پشتیبانی می شوند و جنگنده های متجاوز، به صورت متوالی و خشونت بار، همه مناطق عدن را بمباران می کنند و شناورهای جنگی چند ملیتی نیز بیست و چهار ساعته در حال گلوله باران عدن است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها